آخرین خبرها

زنجان بیشترین تعداد "بیماران ام اس" را در ایران دارد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
زنجان بیشترین تعداد "بیماران ام اس" را در ایران دارد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: زنجان به همراه استان های اصفهان،گیلان و مازندران بیشترین آمار "بیماران ام اس" را در جغرافیای موسوم به ایران دارد.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از مهر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از وجود 500 بیمار ام اس در استان زنجان خبر داد.

علیرضا بیگلری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:" بیماری ام اس بیماری التهابی بود که مغز و سیستم عصبی را درگیر می کند و این بیماری ارثی و ویروسی نیست."

وی اظهار داشت:" در مناطق معتدل و سردسیر این بیماری شایع تر است و این بیماری بیشتر در بانوان دیده می شود."

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:"اصفهان، گیلان،مازندران و زنجان بیشترن بیماران ام اس را دارند."

وی تایید کرده است که این بیماران از سوی خیرین حمایت مالی می شوند و هزینه داروهای این بیماران ماهیانه تا 4 میلیون تومان براورد می شود.

وی بر تغذیه مناسب و اصولی اشاره کرد و افزود:"مردم بر این امر توجه داشته باشند که مصرف غذاهای شور و پر چرب نه تنها برای مردم عادی ضرر دارد بلکه برای بیماران هم اثرات بدی را دارد که باید به تغذیه خود توجه کنند."

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد:" بیماران ام اس نیاز به محیط شاد و مفرح دارند و نباید دچار هیچ گونه ناراحتی واسترس شوند."

بیگلری افزود:"متاسفانه بیشتر مبتلایان به بیماری ام اس جوانان ۱۸ تا ۴۰ سال هستند."

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read