آخرین خبرها

آمریکا حوثی ها را مقصر بمباران دوباره یمن می داند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
آمریکا حوثی ها را مقصر بمباران دوباره یمن می داند

Gunaz.tv

 گوناز تی وی: جنگنده های ائتلاف به رهبری عربستان به توقف موقت بمباران مواضع حوثی ها پایان داده و بار دیگر وارد مرزهای هوایی یمن شده و بمباران را شروع کرده اند. شروع دوباره بمباران به دلیل سوء استفاده حوثی ها از وضعیت و پیشروی در برخی از مناطق یمن بوده است.

به گزارش گوناز تی وی، مقامات ایالات متحده آمریکا موضع خود را در خصوص شروع دوباره بمباران یمن اعلام کرده و گفته اند که " حوثی ها در شروع بمباران مقصر هستند."

هواپیماهای جنگی عربستان سعودی روز دوشنبه بار دیگر نیروهای حوثی مورد حمایت ایران در یمن را هدف حمله هوایی قرار دادند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه، هفتم اردیبهشت، طی یک نشست خبری در نیویورک درباره توقف بمباران‌ها در روزهای اخیر گفت که "تغییر عملکرد عربستان سعودی... مبتنی بر این بود که افراد سر جای خود بمانند."

وی افزود:"اما حوثی‌ها از توقف بمباران‌ها استفاده کرده و نه تنها در عدن پیشروی‌های بیشتری کردند، بلکه در مناطق دیگر کشور هم تحرک داشتند."

آقای کری در ادامه گفت که قصد دارد شامگاه دوشنبه در دیدارش با همتای ایرانی خود، محمدجواد ظریف، درباره این مسائل نیز با او گفت‌وگو کند.

جان کری در این ارتباط افزود:"مطمئناً از همه خواهم خواست تا در کاهش خشونت سهیم باشند و شرایط آغاز مذاکرات را فراهم کنند."

به نوشته رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا و دیگر مقامات آمریکایی می‌گویند که شورشیان حوثی در حال جابه‌جایی توپخانه‌ها و نیروهای خود هستند و چندین رکن از ارتش یمن را در تیررس خود قرار داده‌اند.

عربستان سعودی و هم‌پیمانانش می‌کوشند با بمباران مواضع حوثی ها از آن چه "گسترش نفوذ ایران در منطقه" می‌نامند جلوگیری کرده و رئیس‌ جمهوری فراری یمن را به قدرت بازگردانند.

ایران نیز با حمایت از حوثی ها قصد دارد تا دولت یمن را کاملا از بین برده و مهره خود را به روی کار بیاورد که تاکنون با موانع بزرگی در این راه مواجه بوده است. ایران از 2003 بصورت گسترده از حوثی ها بر علیه دولت یمن حمایت می کند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read