آخرین خبرها

یک بانک اروپایی مردم پرشیا را شتر نامید؟

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
یک بانک اروپایی مردم پرشیا را شتر نامید؟

Gunaz.tv

گوناز تی وی : احتمال می رود رویال بانک اسکاتلند تلویحا مردمان سرزمین پارس را "شتر" نامیده است

به گزارش گوناز تی وی پس از شکایت عده ای از ایرانیان مقیم بریتانیا علیه رویال بانک اسکاتلند بدلیل بستن حساب های بانکی ایرانیان مشخص شده است که این بانک پروژه ی مسدود کردن و بستن حساب های ایرانیان را "پروژه ی شتر" نامیده است

وکیل این عده ایرانی ادعا کرده اند که این بانک به دلیل فارس بودن این مشتریان حساب آنها را بسته است دفتر وکالت بلک استون گفته است :

بانک این عملیات را پروژه ی شتر نام داده است این عنوان عمیقا توهین آمیز و نشانه ی فرهنگ ریشه دار نژادپرستی در این بانک است.

این بانک بدون ارایه ی هیچ دلیلی این حساب ها را بسته است

گفتنیست از دید اروپاییان مردم پارس در سرزمین های خشک و کویری زندگی می کنند که تصوری کاملا صحیح است اما نکته ی جالب اینجاست که همین ایرانیان دقیقا همین عبارت را برای توهین به ملت دیگری به کار می گیرند اغلب ایرانیان دقیقا با همان صفاتی بر علیه ملل دیگر نژادپرستی می کنند که خود دقیقا دارای همان ویژگی ها هستند چند نمونه ی زیر ویژگی های خود فارس ها هست که برای توهین و نژادپرستی به ملل دیگر بکار می گیرند :

1-مفت خور نامیدن کشورهای عرب بدلیل درامد نفتی شان :

در این مورد باید گفت اقتصاد ایران در طول یکصد سال گذشته  تقریبا بیشتر از همه ی کشورهای عرب به نفت وابسته بوده است و واقعیت آنست که ایرانیان مردم کوشایی نیستند بطوری که آمار دولت ایران بارها بر این نکته تاکید کرده است که از 8 ساعت کار یک فرد ایرانی تنها به اندازه ی 30 دقیقه کار بازدهی دارد

2-ایران به هیچ وجه جزء کشورهای صنعتی و یا حتی در حال توسعه نیست و کشوری جهان سوم است :

در این مورد بسیاری از کشورهای عرب همطراز ایران(کشورهای عربی نفت خیز) کشورهای در حال توسعه هستند و نسبت به ایران  یک رتبه بالاتر جای می گیرند

3-متهم کردن ملت های دیگر به خوردن غذاهای عجیب! :

در ایران خوردن سوسک چنزو در میان فارسهای استانهای کرمان و خوردن ملخ در فارس رایج است

4-کویر نشین نامیدن عرب ها :

تنها مناطقی از ایران که کویر نیستند همگی سرزمین های ملت های در بند است و در آنها تورکها ، تورکمنها ، لرها ، عربها ، کردها ، مازنی ها ، گیلک ها و .. ساکنند و منطقه ی قومی فارس منطقه ای کاملا کویری است

5-عقب مانده ی ذهنی نامیدن ملت های همسایه :

در دور تا دور ایران همه ی کشورهای غیر هند و اروپایی زبان به جز عراق که وضعیت جنگی دارد به لحاظ شاخص رفاه ، سطح توسعه یافتگی و زیربناها ، میزان درامد سرانه و نظایرهم از ایران بسیار جلوتر هستند. در یک بررسی در مورد ضریب هوشی نیز دیده می شود که ضریب هوشی متوسط مردم ایران یکی از پایین ترینها در جهان است

6-متهم کردن دیگر کشورهای مسلمان به افراط گری و خرافه پرستی :

در این مورد باید گفت بزرگترین و اولین خرافه پرستی حکومتی در جهان اسلام در سال 1357 شمسی در ایران تاسیس شده و تا کنون ادامه دارد رژیم ایران با بسیجیانش به لحاظ اعمال شنیع و رفتار ضد انسانی و کشتارها با گروه دولت اسلامی عراق و شام تفاوتی ندارد این رژیم 120 هزار زندانی عقیدتی خود را با محاکمه های سرپایی و بدون محاکمه به دار آویخت و تیرباران کرد موجب طولانی شدن جنگ هشت ساله و کشته شدن بیش از 1 میلیون انسان شد موجب ادامه ی اشغال قاراباغ شد موجب بروز القاعده ، داعش ، بوکو حرام و الشباب و طالبان به صورت واکنش به فرقه گرایی مذهبی ایران شد

7-گرگ نامیدن تورک ها :

علیرغم اینکه تورکها و کشورهای تورک در خاورمیانه از لحاظ شاخص توسعه یافتگی انسانی و صنعتی و فرهنگی بسیار بالاتر از ایرانیان هستند و حتی در داخل جغرافیای موسوم به ایران تورکها علیرغم 94 سال تبعیض دو رژیم حاکم بر آنها به لحاظ شهر نشینی و توسعه ی فرهنگی بدلیل قدمت شهرنشینی آنان و میراثدار بودن یکهزار ساله ی دولت های تورکی در ایران از فارسها عقب تر نمانده اند. با اینهحال شنیع ترین توهین های نژادپرستانه علیه تورکان روا داشته می شود این در حالیست که در میتولوژی فارس ها کوروش کبیر( در واقع کویر) توسط سگی به نام اسپاکو پروریده شده است و اگر بدلیل آنکه سمبل یک میتولوژی تورک گرگ است به تورکان توهین شود باید پرسید چون سمبل میتولوژی  فارس ها نیز سگی به نام اسپاکو است باید مورد توهین نژادپرستانه قرار بگیرند؟

از این رو باید دانست که وقتی ایرانیان خود به دیگران با صفات خودشان توهین می کنند در جهان تمدن ممکن است خودشان مورد چنین توهین هایی قرار بگیرند و اگر در اروپا چنین چیزهای زشت و نژادپرستانه است چطور است که در ایران همین مسایل نژادپرستانه تلقی نمی شود؟

البته دقیقا مشخص نیست که بستن حسابهای ایران به عنوان "پروژه ی شتر" عطفی به کویر نشین بودن فارسها می باشد یا یک دلیل منطقی دارد و ربطی به توهمات ایرانیان ندارد

گوناز تی وی

MA

 

اخبار منتخب

Most Read