آخرین خبرها

سقف بنای تاریخی دانشکده طب در اورمیه تخریب شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
سقف بنای تاریخی دانشکده طب در اورمیه تخریب شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: ادارات مربوط به میراث فرهنگی و تاریخی در آزربایجان جنوبی تقریبا هیچ نقشی در حفظ و نگهداری آثار تاریخی ندارند. با این حال هیچ سازمانی نیز مسئولیت رسیدگی به آثار تاریخی را نپذیرفته و به جز مواردی معدود تمامی میراث فرهنگی-تاریخی آزربایجان به حال خود رها شده اند و یکی پس از دیگری در حال فرسودگی و تخریب هستند.  

به گزارش گوناز تی وی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی آزربایجان غربی،معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آزربایجان غربی گفت:"بر اثر رطوبت بخشی از سقف بنای تاریخی دانشکده طب در اورمیه تخریب شد."

محمد فتحی اظهارداشت:" متاسفانه به دلیل نفوذ رطوبت حاصل از بارندگی و بار زیاد موجود در بام، بخشی از سقف های این بنا تخریب شده است."

وی با اشاره به اهمیت تاریخی این دانشگاه، اظهار داشت:"ساختمان چوبی داخل محوطه پردیس دانشگاه اورمیه به عنوان اولین دانشکده طب در ایران در ابتدا توسط مسیون های آمریکایی راه اندازی شده است."

معاون میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آزربایجان غربی اظهار کرد:" طرح رفع خطر و استحکام بخشی این بنا از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آماده و تقدیم دانشگاه اورمیه شده است."

با این حال مشخص نیست که این طرح مورد استقبال واقع شده و عملی شود یا خیر اما موردی که مشخصی می باشد عدم رسیدگی به موقع به این بنا بوده و مسئولین بعد از تخریب شدن بنا به فکر ترمیم افتاده اند !

گوناز تی وی

H.M

 

 

اخبار منتخب

Most Read