آخرین خبرها

آزربایجان شمالی به دلیل جنگ و مقابله با اسلامگرایی به یکی از کشورهای سانسور کننده تبدیل شده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
آزربایجان شمالی به دلیل جنگ و مقابله با اسلامگرایی به یکی از کشورهای سانسور کننده تبدیل شده است

Gunaz.tv

گوناز تی وی : یک سازمان غیر دولتی به نام کمیته ی حمایت از روزنامه نگاران(سی پی جی)اعلام کرده است که آزربایجان شمالی یکی از کشورهای سانسور کننده است

به گزارش گوناز تی وی کشور آزربایجان بدلیل تحمیل جنگی شش ساله و آتش بسی 21 ساله از سوی ارمنستان ، ایران و روسیه بر او و نیز وجود 1.5 میلیون آواره در کشور خود در حالت جنگی به سر می برد این وضعیت به همراه ادامه ی اشغالگری در 20% از اراضی آن موجب شده است تا بدلیل حالت فوق العاده در کشور سانسور در آن بالاتر به نظر برسد.

کارشناسان امور قفقاز معتقدند که یکی از دلایل بالا بودن رتبه ی آزربایجان در امر سانسور ، تحرکات گروههای مذهبی و اسلامگرا که از قفقاز شمالی و ایران در این کشور تاثیر می گذارند می باشد که موجب شده است تا دولت آزربایجان برای حفظ لاییزم در این کشور گروههای تروریست و اسلامگرای افراطی را که به نوعی با رژیم ایران و یا گروههای افراطی چچنی  ارتباطاتی دارند را سرکوب کند و از این رو به کشوری سانسورگر تبدیل شده است.

گفتنیست در سایر موارد که به اسلامگرایی افراطی و مساله ی سرزمین های اشغالی که مساله ی امنیت ملی آزربایجان می باشد ارتباطی نداشته باشد وضعیت این کشور از لحاظ آزادی بیان و گردش اطلاعات بویژه در میان کشورهای استقلال یافته ااز شوروی و همسایگان خاورمیانه ای اش خوب ارزیابی می شود

گوناز تی وی

MA

 

 

اخبار منتخب

Most Read