آخرین خبرها

اسیدپاشی در ایران باز هم قربانی گرفت

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اسیدپاشی در ایران باز هم قربانی گرفت

Gunaz.tv

گوناز تی وی: در حالی که چند روز از جان باختن یکی از قربانیان اسیدپاشی در ایران گذشته است، بار دیگر حادثه اسیدپاشی رخ داده است. به نظر می رسد که کنترل اسیدپاش ها از دست دولت خارج شده است و احتمال حمله با اسید در هر مشاجره و دعوای خیابانی نیز می رود که این مسئله  بر روی احساس امنیت شهروندان در شهرهای مختلف ایران تاثیر بسیار منفی گذاشته است.

به گزارش گوناز تی وی، در یک حادثه اسیدپاشی، یک شهروند 47 ساله اهل کرمانشاه مصدوم و جهت مداوا به یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه انتقال یافت.این حادثه در چهار راه "بسیج" کرمانشاه روی داده است. فرماندار کرمانشاه درباره این حادثه اسیدپاشی به ایرنا گفت:"این حادثه به دنبال خصومت و اختلافات شخصی روی داده و موضوع توسط پلیس درحال پیگیری است." وی افزود:" این فرد پس از مشاجره و درگیری با فرد دیگری از ناحیه پشت و کتف چپ بوسیله اسید مجروح شده است. وضعیت عمومی فرد آسیب دیده مناسب اعلام شده و مداوای وی کماکان ادامه دارد." شهریورماه سال گذشته نیز، در یک اقدام تأمل‌برانگیز، زنی با پاشیدن اسید به روی مسافران یک اتوبوس در کرمانشاه، ٦ زن و ٢ مرد را راهی بیمارستان کرد. این حادثه در ترمینال شماره یک اتوبوسرانی شهر کرمانشاه روی داد و ضارب توسط پلیس بازداشت شد.  هفته گذشته خانمی به نام "سمیه"، یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی در ایران در پی عوارض ناشی از این حمله جان باخته است.

سمیه به همراه دختر خردسالش، رعنا، در اردیبهشت‌ماه 1390 در روستای "برات آباد" شهرستان بم قربانی اسیدپاشی شد. این زن صبح سه‌شنبه(25 فروردین) در بیمارستانی در تهران درگذشت.

در سال های اخیر ده ها حمله اسیدپاشی در ایران رخ داده است که اکثر آنان در مناطق فارس نشین و بخش دیگری نیز در شهرهای کُردنشین ایران اتفاق افتاده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read