آخرین خبرها

ساری داش: قصور پزشکی به مرگ مادر باردار و فرزندش انجامید

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ساری داش: قصور پزشکی به مرگ مادر باردار و فرزندش انجامید

Gunaz.tv

گوناز تی وی: یک زن جوان آزربایجانی در ساری داش(سردشت) به دلیل آنچه قصور پزشکی و "تاخیر در تشخیص علت خونریزی" اعلام شده است، به همراه جنین 8 ماهه اش جان باخته است.

به گزارش گوناز تی وی، عصمت، مادر ٢٨ ساله در بیمارستان شهرستان ساری داش پس از خارج کردن جنین از شکمش، جان خود را از دست داد. شنیده‌ها حکایت از قصور پزشکی و تأخیر در تشخیص علت خونریزی منجر به مرگ دارد.

مادر جوان پیش از انتقال به بیمارستان اورمیه برای ادامه درمان، جانش را از دست می‌دهد و پدر خانواده به خاطر مرگ مادر و جنین 9 ماهه‌اش شکایت کرده است.

همه ماجرا از چهارشنبه‌شب هفته گذشته شروع شد، زمانی که عصمت، زن 28 ساله آزربایجانی، دل‌درد عجیبی گرفت و همسرش، او را از روستایشان که در 30کیلومتری به تنها بیمارستان ساری داش، یعنی امام خمینی فاصله دارد، برد. آنها آن شب را در بیمارستان گذراندند، درد عصمت شدید شد و سریع به اتاق عمل منتقلش کردند اما خبرهای خوبی در انتظار خانواده‌اش نبود. جنین پسر در 8 ماهگی مرده، از شکم مادر خارج شد.

عصمت نیز در همان اتاق عمل جانش را از دست داد اما پزشکان بیمارستان هیچ اطلاعی به خانواده‌اش ندادند و تصمیم گرفتند بیمار را به بیمارستان "شهید مطهری" اورمیه منتقل کنند. آنها حتی اجازه ندادند همسر عصمت، او را ببیند.

مادر آزربایجانی در اورمیه هم سریع به اتاق عمل منتقل شده است، همان جا به همسر او گفتند که عصمت فوت کرده است. یکی از مسئولان در اورمیه به همسر عصمت گفته است که" عصمت در همان بیمارستان سردشت، جانش را از دست داده و جنازه او به این‌جا منتقل شده است."

همسر عصمت براساس شنیده‌هایش از پزشکان می‌گوید که:"احتمالا مرگ به خاطر خونریزی داخلی بوده اما هنوز نمی‌دانم در اتاق عمل چه اتفاقی افتاده." او اصلا در جریان باقی ماندن جفت در شکم مادر و خارج کردن معده، نیست."هر چه می‌پرسم کسی به ما نمی‌گوید که مشکل همسرم چه بوده است." همسر عصمت، همان موقع در سردشت، به دادگاه رفته دادگاه و از کادر بیمارستان به خاطر بی‌توجهی به شرایط بد همسرش که منجر به مرگش شده، شکایت کرده است. وی همچنین به نیروی انتظامی هم رفته و آنها اعلام می‌کنند که باید کارشناس پزشکی قانونی علت مرگ را بررسی و نتیجه را به آنها اعلام کند. مادر و فرزند در کمتر از دو شبانه‌روز رخ می‌دهد. پیگیری‌ها برای ارتباط با مسئولان بیمارستان امام خمینی ساری داش بی‌نتیجه مانده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read