آخرین خبرها

یک قربانی دیگر اسیدپاشی در ایران جان باخت

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
یک قربانی دیگر اسیدپاشی در ایران جان باخت

Gunaz.tv

 گوناز تی وی: سمیه، یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی در ایران در پی عوارض ناشی از این حمله جان باخت.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از ایسنا، سمیه به همراه دختر خردسالش، رعنا، در اردیبهشت‌ماه 1390 در روستای "برات آباد" شهرستان بم قربانی اسیدپاشی شد. این زن صبح سه‌شنبه (25فروردین) در بیمارستانی در تهران درگذشت.

 علت مرگ سمیه " از کار افتادگی ریه در اثر زخم‌های ناشی از اسید" اعلام شده است.

همسر سمیه، مردی که سمیه "معتاد، مواد فروش و سارق" توصیفش کرده بود، مهاجم و برادر او متهم ردیف دوم پرونده معرفی شدند. سمیه و دخترش در زمان حمله – ساعت سه و نیم صبح – در خواب بودند. از قرار معلوم وقتی همسر سمیه متوجه شده که سمیه قصد دارد از او جدا شود، تصمیم به حمله گرفته است. رعنا که در هنگام حمله سه و نیم ساله بود، بینایی یک چشم خود را از دست داده و از ناحیه سر آسیب شدید دیده است. در بدن او هم آثار سوختگی وجود دارد. این دو قربانی اسیدپاشی به مدت هشت ماه به دلیل نداشتن پول تحت درمان نبودند. بعدها "به کمک خیرین" شرایط درمان فراهم شد. سمیه پیش از مرگ به مجله "زنان امروز" گفته بود که او و دخترش برای خارج کردن عفونت از بدن، برداشتن گوشت‌های اضافه و درمان عوارض ناشی از حمله بیش از 50 بار به اتاق عمل رفته‌اند.

در سال های اخیر ده ها حمله اسیدپاشی در ایران رخ داده است که تقریبا تمامی آنان در مناطق فارس نشین ایران اتفاق افتاده است.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read