آخرین خبرها

افزایش فوت ناشی از مصرف مواد مخدر در آزربایجان شرقی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
افزایش فوت ناشی از مصرف مواد مخدر در آزربایجان شرقی

Gunaz.tv

گوناز تی وی: سوء مصرف مواد مخدر در استان آزربایجان شرقی به مرگ 101 تن طی سال گذشته انجامیده است. این مواد عمدتا مواد مخدر صنعتی بوده اند که در آزمایشگاه های خانگی تولید شده و به مرگ مصرف کنندگان انجامیده اند. بیکاری از مهمترین علل گرایش جوانان به مواد مخدر است. بیکاری گسترده ای که تمام جغرافیای ایران را در برگرفته و در اثر سیاست های غیرعادلانه رژیم اسلامی در آزربایجان جنوبی رخنمون بیشتری داشته است. سیاست تمرکزگرا و ضد آزربایجانی که با روی کار آمدن رژیم پهلوی آغاز شده و در رژیم اسلامی نیز تداوم یافته است.

به گزارش گوناز تی وی،مدیرکل پزشکی قانونی آزربایجان شرقی از افزایش جان باختگان ناشی از مصرف مواد مخدر در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

بهرام صمدی راد در اولین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان آزربایجان شرقی گفت:" متاسفانه در اثر مصرف مواد مخدر در استان، تعداد 101 نفر از هم استانی ها در سال 93 جان خود را از دست دادند."

وی افزود:" از این تعداد، 97 نفر مرد و 4 نفر زن هستند."

صمدی راد همچنین بر افزایش فوت ناشی از مصرف مواد مخدر در سال 93 نسبت به سال 92 تاکید کرده است.  

مدیر کل پزشکی قانونی آزربایجان شرقی تصریح کرد:" 50 درصد فوت کنندگان ناشی از مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی، شهروندان تبریزی هستند."

وی ادامه داد:"شهرستان‌های مراغه، میانه، جلفا و بناب در رده‌های بعدی قرار دارند."

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read