آخرین خبرها

جمعیت آزربایجان شمالی در حال افزایش است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
جمعیت آزربایجان شمالی در حال افزایش است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: اداره آمار جمهوری آزربایجان اعلام کرده که از یکم ماه مارس 2015جمعیت آزربایجان شمالی 18 هزار 700 نفر افزایش داشته است.

به گزارش گوناز تی وی، طی جدیدترین آمار رسمی که از طرف اداره آمار آزربایجان شمالی منتشر شده، جمعیت  جمهوری آزربایجان با افزایش 18 هزار 700 نفری طی ماههای سال جاری میلادی، جمعیت آزربایجان شمالی به 9/611/700 رسیده که این رقم رشد 0/2 %درصدی را نشان میدهد.

همچنین تراکم جمعیت آزربایجان شمالی 111 نفر در هر 1000 متر مربع اعلام شده است.

بر اساس اعلام اداره آمار جمهوری آزربایجان،53/1 %جمعیت آزربایجان شمالی شهرنشین و 46/9% نیز در روستاها زندگی میکنند.همچنین 50/2% جمعیت آزربایجان شمالی را زنان تشکیل میدهند مابقی را مردان.

در سال جاری میلادی، زادو ولد به نسبت مرگ ومیر بیشتر بوده است.در دو ماهه اول سال جاری میلای، 27/900 نفر به نسبت هر روز 473 نوزاد متولد شده است که به نسبت هر 1000 نفر18/2  نوزاد است.

از این تعداد نوزاد متولد شده، 53/6 % پسر و 46/6% دختر بوده است.همچنین از این تعداد، 514 نوزاد دوقلو و 15 نوزاد نیز سه قلو به دنیا آمده اند.

بر اساس داره آمار آزربایجان شمالی از آغاز سال 2015، تعداد 9700 نفر مرگ ومیر ثبت شده است که در مقایسه با سال گذشته به نسبت هر 1000 نفر از 7 نفر به 6/1 نفر کاهش یافته است.

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read