آخرین خبرها

ایرانیان هتاک به توهین علیه تورکیه و رییس جمهور آن ادامه می دهند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ایرانیان هتاک به توهین علیه تورکیه و رییس جمهور آن ادامه می دهند

Gunaz.tv

 

گوناز تی وی : جمهوری اسلامی تربیت خانوادگی سیاستمداران رژیم را بدتر کرده است

به گزارش گوناز تی وی با گذشت 36 سال از عمر رژیم ایران و تبلیغات بسیار وسیع ، هتاکی های بلند پایه ترین مقامات ایرانی و فراهم ساختن زمینه ی توهین و ناسزا گویی ، دیگر به نقطه ای رسیده است که خود این رژیم هم نمی تواند جلوی این بی تربیتی ها در بطن جامعه و نیز میان مقامات رژیم را بگیرد بویژه در مورد مسایل مربوط به کشورهای تورک و عرب که در ایران بدلیل عرب ستیزی و تورک ستیزی به شدت نهادینه شده است.

در خبری که در مطبوعات تورکیه نیز بازتاب یافته است روزنامه ی به اصطلاح اصلاح طلب شهروند با مطلبی تحت عنوان "دن کیشوت عثمانی در طهران" هرچه عقده از تورک دارد را خالی کرده است.

در این مطلب که در صفحه ی اول و با تیتر بسیار درشت و کاریکاتور رییس جمهوری تورکی همراه است آورده شده :

اردوغان در رویای تاسیس امپراتوری عثمانی است و رییس جمهور این کشور حتی نمی تواند جلوی دماغ خود را هم ببیند!

در مطلبی دیگر به نقل از احمد بخشایش رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی رژیم نوشته شده است که مشکل اردوغان با رژیم ایران در بعد از مساله ی بشار اسد بوجود آمد وی تصور می کرد که می تواند اسد را ظرف سه ماه سرنگون کند. اردوغان نوک دماعش را هم نمی تواند ببیند اما رژیم ایران اجازه نداده است تا اسد سرنگون شود.

همچنین مطبوعات تورکیه به نقل از فارس نیوز نوشته اند که 65 نماینده ی مجلس رژیم از روحانی خواسته بودند تا به اردوغان هشدار دهد!

همچنین جابر کوکچاک نژاد دیگر نماینده ی مجلس رژیم گفته بود که باید اردوغان به دلیل تحقیر ملت ایران باید عذر خواهی کند.

این درحالیست که وی اشاره ای به لزوم عذر خواهی رژیم ایران از بشریت بدلیل همدستی در کشتار 100 هزار نفر در عراق و 300 هزار نفر در سوریه اشاره ای نکرده بود

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی مجلس حسین نقوی نیز گفته است که "پهن کردن فرش قرمز زیر پای کسی که کشورشان ایران را تحقیر کرده است به نام دیپلماسی کشور شرم آور است"

در این موارد سخنگوی رییس جمهوری تورکیه در پاسخ سوالی در مورد نامه ی نمایندگان مجلس رژیم که از روحانی درخواست لغو سفر اردوغان را نموده بودند گفته است : به جای اینکه آنها دست به پوپولیزم بزنند بهتر می بود تا سیاست خارجی دولتشان را تصحیح می کردند. پیام ما بسیار واضح بود.

اما در روز قبل از سفر اردوغان به ایران وی با وزیر خارجه ی عربستان دیدار و گفتگو نموده بود.

از سوی دیگر خامنه ای در دیدار با آقای اردوغان "برخی از کشورهای منطقه را به خیانت متهم کرده است و گفته است که رژیم ایران در عراق حظور نظامی ندارد"! که به نظر می رسد خامنه ای قادر به تشخیص ایرانی بودن یا نبودن قاسم سلیمانی و گروه تروریستی سپاه قدس که زیر فرمان مستقیم وی قرار دارد نیست!

اما به همه حال بازتاب بی تربیتی های مسئولان رژیم در مطبوعات تورکیه می تواند افکار عمومی این کشور را نسبت به رژیم ایران بدبین کند و البته این مساله نتایج خود را نشان نیز داده است.

چند سال پیش مردم تورکیه به ایران به عنوان کشوری دوست می نگریستند و محبوبیت ایران در تورکیه بالا بود اما هم اکنون و با وجود سیاست های آشکار نظامی مذهب گرای رژیم ، ایران در چشم مردم تورکیه به کشوری حامی تروریزم مبدل گشته است و خوشبختانه مردم تورکیه ، جامعه ی مدنی و روشنفکران کشور قادر به دیدن چهره ی واقعی رژیم ایران شده اند.

خاطر نشان می شود که "بددهنی و فحش و ناسزا گفتن" یکی از عادات مسئولان ایرانی است که در بطن جامعه نیز ریشه ی عمیقی دارد. دیکتاتور این کشور در سخنان خود تا کنون چندین بار به روسای جمهور آمریکا با الفاظی چون "مردک خام و لوس بی تجربه" و به اسراییل با الفاظی چون "سگ" و نظایرهم حمله کرده اند و مسئولان بلند پایه ی رژیم و بطن جامعه ی این کشور با شوخی های جنسیتی و ناسزاهای خانوادگی آشنایی کامل دارد. چندی پیش نیز دو نماینده ی مجلس ایران از "افسار گسیختگی اردوغان" سخن گفته بودند که به نظر می رسد از اصطلاحات بسیار رایج در مجلس رژیم است که بی شباهت به آخور نیست

گوناز تی وی

MA

 

اخبار منتخب

Most Read