آخرین خبرها

نخست وزیر تورکیه از توافق هسته ای ایران ابراز خشنودی کرد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نخست وزیر تورکیه از توافق هسته ای ایران ابراز خشنودی کرد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: احمد داووداوغلو، نخست وزیر تورکیه از پیشرفت مذاکرات هسته ای میان و گروه موسوم به 1+5 ابراز خشنودی کرده است.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از TRT ،احمد داوود اوغلو نخست وزیر تورکیه ضمن ابراز خرسندی از توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 خواستار رفتار مسئولانه همه طرفها، برای حصول به پیشرفت های بیشتر و بهتر در این راستا گردید.

وی روز گذشته در دیدار با نواز شریف همتای پاکستانی خود در انکارا، اقدام به برگزاری یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی نمود.

در این کنفرانس داوود اوغلو در رابطه با توافق هسته ای ایران اظهار داشت:"در گذشته مذاکرات هسته ای ایران با دسترسی به توافقات اولیه در ترکیه نیز برگزار شده بود. ما به عنوان جمهوری تورکیه، مرحله کنونی مذاکرات هسته ای ایران را بصورت مرحله ای مثبت مشاهده می کنیم."

وی افزود:"هر کسی برای پیشرفت این روند می بایستی مسئولانه رفتار کند و در عین حال این تحول را از زاویه ثبات منطقه نیز مثبت ارزیابی نماید."

در تحولی دیگر تانر ییلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی تورکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی، ضمن تاکید بر نقش تورکیه در رفع تحرمیهای غرب علیه ایران اظهار داشت که "ترکیه بیشترین تلاش را در میان کشورهای جهان برای رفع تحریمهای ایران به عمل اورده است."

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read