آخرین خبرها

قیچی سانسور رژیم ایران به سایت العربیه در مورد استقلال الاحواز نرسید!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
قیچی سانسور رژیم ایران به سایت العربیه در مورد استقلال الاحواز نرسید!

Gunaz.tv

 

گوناز تی وی : خبرگزاری فارس نیوز نسبت به درج مطلبی در مورد الاحواز العربی واکنش بی ادبانه از خود نشان داد

به گزارش گوناز تی وی خبرگزاری فارس نیوز وابسته به نیروی تروریستی سپاه ایران در مطلبی با عنوان "یادداشت گستاخانه ی العربیه" نسبت به درج یک مقاله در این سایت در مورد الاحواز واکنش نشان داد

این سایت وابسته به سپاه نوشت :

در یادداشت وقیحانه شبکه سعودی،‌ بر «جدا کردن اهواز از ایران» تاکید شده و نویسنده آن همچنین خواهان «خداحافظی ایران» با منابع خدادادی نفت و گاز این منطقه شده است

در ادامه این سایت چنین نوشته است :

یادداشت وقتی مضحک‌تر و وقیحانه‌تر جلوه می‌کند که در آن این شبکه از واژه‌ای نامانوس در قاموس و فرهنگ سیاسی عربستان سعودی استفاده کرده و آن واژه کلمه‌ای نیست به جز "آزادی".

قابل توجه است که این سایت وابسته به سپاه پاسداران و رژیم ایران در حالی مساله ی آزادی در عربستان را مورد بررسی قرار می دهد که ایران یکی از خفقان ترین دوران تاریخ بشر را از سر می گذراند که در آن هیچ فرقه ، دین ، ملت ، مذهب ، حزب ، نشریه ، روزنامه ، هنر ، ادبیات ، سیاستمدار ، رسانه و روشنفکری حق آزادی بیان نداشته و به شدت سرکوب می شود اگرچه عربستان نیز یکی از کشورهای سرکوب گر بدون آزادی بیان محسوب می شود اما باید اعتراف نمود که این کشور اولا لا اقل در حال توسعه ی سیاسی و اجتماعی است به گونه ای که 200 هزار دانشجو را برای تحصیل به خارج از کشور فرستاده است. دولتی که این اقدام را انجام می دهد نیک می داند که این دانشجویان بعد از بازگشت از غرب نیاز به توسعه ی سیاسی و فرهنگی در جامعه را درک و اجرا خواهند کرد.

دوما تعداد اعدام ها در ایران به تنهایی بیانگر وضعیت این رژیم در مقابل عربستان است. اگرچه در عربستان نیز حقوق بشر در وضعیت بدی قرار دارد اما لازم به ذکر است که در ایران علنا و عملا مذهب تشیع دوازده امامی با هویت فارس حاکم است و شاید تنها کشوری که نمی تواند "آزادی" در عربستان را به چالش بکشد رژیم ایران است.

اما این نوشته هراس رژیم را از استقلال ملت عرب الاحواز به دلیل نفت خیز بودن این سرزمین تصریح می کند و باید پرسید اگر الاحواز نفت خیز و سرزمین های آزربایجان و کردستان که هر کدام به لحاظ منابع زیر زمینی بسیار غنی بوده سرزمین های پرآبی نسبت به کویرهای فارسستان هستند از ایران جدا شوند آیا هزاران سال بعد هم رژیم های حاکم بر ایران می توانند برای فتنه انگیزی در خاورمیانه و یا حاکمیت دیکتاتوری در فارسستان خودشان ادامه بدهند؟

اینها درحالی است که آن مقاله در باره ی الاحواز توسط فرزندان و باورمندان ملت رشید عرب الاحواز نگاشته شده است و عین آزادی بیان است و رژیمی که آزادی بیان را در یک سایت مربوط به کشوری دیگر آنهم نه به عنوان نوشته ی خود سایت بر نمی تابد چگونه می تواند از آزادی سخن بگوید؟ آیا مگر "تجزیه طلبی" هم یک فکر سیاسی نیست؟ چرا باید با افکار سیاسی به صورت حتاکانه برخورد کرد؟ از سوی دیگر با پیش کشیدن بحث فلسطین این رژیم می خواهد تا به فتنه گری های خود ادامه دهد جهان عرب برای فلسطین دو بار جنگیده اند. از سوی دیگر در مورد فلسطین نیز این فلسطینی ها هستند که خواهان تجزیه ی اسراییل برای استقلال فلسطین هستند و دولت اسراییل تا کنون "به علت استقلال خواهی فلسطینی ها با آنان برخورد نکرده است" بلکه دلیل این جنگ ها فتنه گری های رژیم ایران و رویش گروههای تروریستی مانند حماس و حزب الله در فلسطین و لبنان بوده است. دولت اسراییل چندین دور مذاکره در باره ی تشکیل دولت مستقل فلسطینی انجام داده است و باید پرسید آیا رژیم ایران برای تشکیل دولت مستقل الاحواز یا آزربایجان جنوبی ظرفیت آنرا دارد که پای میز مذاکره بنشیند؟  رژیمی که هویت ترک و عرب را قبول نداشته و آنان را ترک زبان و عرب زبانهایی می داند که به قول خودشان "بدلیل تجاوز ترک ها و اعراب به اجداد ایرانیان" زبانشان تغییر کرده است!!!

گوناز تی وی

MA

اخبار منتخب

Most Read