آخرین خبرها

نگرانی اسرائیل از توافق بد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نگرانی اسرائیل از توافق بد

Gunaz.tv
 گونازتی وی: با نزدیک شدن به مهلت توافق بر سر مسئله هسته ای جمهوری اسلامی، نخست‌وزیر اسرائیل گفته که توافقی که انتظار می‌رود بین ایران و قدرت‌های جهانی بر سر پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی حاصل شود، بدتر از آن است که اسرائیل بیم آن را داشت.

به گزارش گونازتی وی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه (۹ فروردین) در جلسه کابینه، بار دیگر توافق احتمالی کشورهای ۱+۵ با ایران بر سر پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی را محکوم کرده و از آن به عنوان توافق بد نام برده است.

نتانیاهو چارچوب این توافق را بدتر از آنچه اسرائیل انتظار داشت، ارزیابی کرده و گفت:" توافق خطرناکی که در لوزان در مورد آن مذاکره می‌شود، نگرانی‌های ما را تأیید می‌کند و حتی بدتر از آن است".

همزمان با سخنان نتانیاهو، نمایندگان ایران و قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا در تلاش‌اند تا فرارسیدن ضرب‌الاجل تعیین‌شده (۱۱ فروردین) چارچوب توافق نهایی را آماده کنند.

دولت اسرائیل از منتقدان سرسخت روند کنونی مذاکرات با ایران است و تمام توان خود را به کار می‌بندد تا از آنچه "توافق بد" می‌نامد، جلوگیری کند.هفته گذشته یک هیئت دولتی از اسرائیل به سرپرستی یووال اشتاینیتس، وزیر امور استراتژیک این کشور، به پاریس سفر کرد.

اشتاینیتس به خبرگزاری رویتزر گفته بود، احتمال دارد که قدرت‌های جهان و جمهوری اسلامی بر سر "توافقی بد" به تفاهم برسند و باید جلوی توافقی که راه‌های دررو در آن وجود دارد، گرفته شود.

اشتاینیتس مدعی شده بود، توافقی که در حال حاضر بر سر آن مذاکره صورت می‌گیرد، ایران را به آستانه دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای می‌رساند.

گفتنی است در نخستین روزهای ماه میلادی جاری هم بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل، در کنگره آمریکا سخنانی علیه توافق هسته‌ای احتمالی با ایران در چارچوب مذاکرات جاری ایراد کرد.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read