آخرین خبرها

توهین بی شرمانه ی سایت تابناک به تورک ها

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
توهین بی شرمانه ی سایت تابناک به تورک ها

Gunaz.tv

 

گوناز تی وی : سایت تابناک وابسته به محسن رضایی با توهین به ترکها ایرانیان را هم گوسفند به حساب آورد

به گزارش گوناز تی وی سایت تابناک وابسته به محسن رضایی دوباره به ترک ها توهین کرد

این سایت با درج مطلبی تحت عنوان "94 سال بز است یا گوسفند؟ اصلا چرا این حیوانات؟!" به تاریخ و تمدن تورک ها توهین نموده و وانمود کرد که تقویمی که در ایران استفاده می شود تقویمی ایرانی است!

این سایت در مطلب موهن خود با اشاره به اینکه چرا "بز و گوسفند" در نامگذاری سال مورد اشتباه قرار گرفته است نوشته است که ریشه ی این نامگذاری به حوالی چین بر می گردد و نخواسته تا رسما اعتراف کند که نامگذاری سال با اسم حیوانات رسمی تورکی بوده است.

سایت در ادامه اشاره کرده است که این نامگذاری ریشه در فرهنگ "اقوام بیابانگرد" دارد درحالیکه می دانیم منظورش چینی ها نبوده و ترکها را بیابانگرد نامیده است. البته در ادامه صریحتر اشاره می کند که :

"در فرهنگ ترکان، مغولان، هندیان و تبتی‌ها و امثال ایشان مرسوم بوده که به همراه کشور گشایی این اقوام، به دیگر نقاط هم سرایت کرده است؛ آنقدر که تمساح مغولی در چین جایش را به اژدها داده و وقتی به ایران زمین رسیده، از ترکیب دوازده گانه خارج شده و نهنگ به جایش نشسته است. مثل ببر که جایش را با پلنگ عوض کرده و تغییراتی از این دست"

می دانیم که اقوام هندی و تبتی این فرهنگ را از ترکان برگرفته اند و در ضمن هندی ها و تبتی ها کشورگشایی نکرده اند این تورکها بودند که هند و تبت و چین و اکثر نقاط آسیای شرقی ، شمالی و جنوبی و غربی را برای مدت صدها و صدها سال تحت سلطه داشته اند.

در ادامه تابناک نوشت :

"تغییرات به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد این سبک نامگذاری اینقدر بی مسما، فاقد منطق و در عین حال مفرح بوده که توانسته چندین کشور را درنوردیده، تغییر و تحول پیدا کرده و همه جا رایج شود و چون بومی سازی شده، یافتن ریشه‌اش، دشوار به نظر برسد ولی کافی است بدانیم که این نامگذاری برای چینی‌ها که سال شان در بهمن ماه نو می‌شود، بسیار حائز اهمیت است تا کمی پی به ریشه این نامگذاری ببریم"

این در حالیست که در دوره ی باستان و حتی کنونی استفاده از طبیعت و عناصر داخل در میان تمامی جهان تمدن بسیار مرسوم بوده است و مجسمه های مربوط به حیوانات سمبل قدرت و ذکاوت در میان تمامی ملت های دوران باستان بود که یکی از آنها نیز سمبل شیر در پرچم ترکان بود که با تاسیس رژیم جمهوری اسلامی از پرچم ایران حذف شد. از این رو "بی مسما و فاقد منطق" نامیدن چیزی که تمامی فرهنگ های دنیا را تحت تاثیر قرار داده چه چیزی به جز یک توهین می تواند بوده باشد؟ و اگر ایرانیانی که این سایت از هویت آنان صحبت می کند به قول این سایت "بی منطق تر از تورکان" نبوده اند پس چرا مصرف کننده ی چنین نوآوری فرهنگی شده اند؟

اما پاراگراف انتهایی این نوشته ی موهن مضحک تر هم می شود :

"بر این اساس می‌توان دریافت که چه امسال را سال بز بنامیم، چه سال گوسفند و چه هر حیوان دیگری، نه اشتباه کرده‌ایم و نه چیزی از دست داده‌ایم، چراکه این نامگذاری برای ملتی مهم است که زندگی روزمره شان به طالع بینی گره خورده و نام حیوان در طالع بینی هایشان مهم است نه مایی که از زمان باستان تا کنون، اینقدر در گاهشماری سرآمد ملل بوده‌ایم که هنوز که هنوز است، گاهشماری جلالی‌مان زبانزد جهانیان است و آغاز سال‌مان در بهار طبیعت، برای بسیاری رشک برانگیز"

در این قسمت اولا سعی می کند تا تبلیغ نماید این چون یک فرهنگ تورکی و غیر ایرانی است باید از تداول بیافتد. دوما در مورد تورکان که آنرا ایجاد کرده اند توهین دیگری می کند که گویا تورکها ملتی خرافاتی بوده اند و به طالع بینی وابسته بودند در حالیکه در دنیای باستان همین طالع بینی ، علم نجوم را بنیان نهاده است و این نام ها به صور فلکی داده شده اند که نشان از تمدن والای ترک دارد.

سوما این سخنان در مورد طالع بینی توسط ایرانیانی به زبان رانده می شود که رییس جمهورشان احمدی نژاد تا همین دو سال اخیر کشور را با رمالی و کف بینی اداره می کرد. چهارما ادعای سرآمد بودن گاهشماری "ایرانی" هم که بسیار مضحک است اگر مقصودش گاهشماری دوره ی ساسانی باشد که مانند تقویم قمری در حرکت بود و عید روز اول سال نو تا اواسط تابستان جابجا شده بود.

پنجما ادعا در مورد گاهشماری جلالی نیز آخرین قطعه از اراجیف این سایت است زیرا گاهشماری جلالی در دوره ی سلطان جلال الدین ملک شاه سلجوقی تورک بنیان نهاده شده است و نام جلالی را هم از او گرفته است. در تدوین این تقویم و محاسبات دقیق آن چندین دانشمند ترک به همراه عمر خیام و دانشمندی یونانی نقش داشتند که ایرانیان همیشه نام خیام را در این مجموعه پر رنگ کرده اند. به هر حال اگر دستور ، اختصاص بودجه و امکانات از سوی جلال الدین ملک شاه نبود حتی اگر خیام را بانی آن بنامیم خیام چگونه می توانست این کار را انجام دهد؟ از سویی مشخص نیست که کویرنشینان فارس دیگر چرا ملت های دیگر را بیایانگرد می نامند.

گوناز تی وی

MA

 

اخبار منتخب

Most Read