آخرین خبرها

نخست وزیر اسراییل از شهروندان عرب این کشور عذرخواهی کرد ولی یونسی نه!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نخست وزیر اسراییل از شهروندان عرب این کشور عذرخواهی کرد ولی یونسی نه!

Gunaz.tv

 

گوناز تی وی : بنیامین نتانیاهو از شهروندان عرب اسراییلی عذرخواهی کرد

به گزارش گوناز تی وی نخست وزیر اسراییل به خاطر حرفهایی که در دوره ی انتخابات این کشور در مورد عربهای اسراییلی به زبان رانده است عذرخواهی کرد

نتانیاهو با انتشار ویدئویی در فیس بوک خود از شهروندان عرب کشور ضمن عذر خواهی گفت :

می دانم بعضی از سخنانی که در دوره ی انتخابات به زبان رانده ام برخی از شهروندان عرب را آزرده خاطر نموده است من ابراز ندامت می کنم و به خاطر این سخنان از شهروندان عرب اسراییلی طلب عفو می کنم.

وی در بیت المقدس نیز با جامعه ی عرب اسراییلی در مقر نخست وزیری دیدار نموده و از آنان عذر خواهی کرده است و گفته است که :

من نخست وزیر تمام مردم اسراییل بدون توجه به رنگ پوست ، نژاد ، جنسیت و زبان آنان هستم

لازم به ذکر است که نتانیاهو در دوره ی انتخابات در مورد آرای اعراب اسراییل گفته بود که "آنها فله ای رای می دهند" که این سخنان وی با واکنش تند اعراب ساکن کشور اسراییل روبرو شده بود.

خاطر نشان می شود که 20% از مردم اسراییل را اعراب این کشور تشکیل می دهند و در اسراییل از تمامی حقوق اولیه برخوردار بوده زبان عربی برای آنها به عنوان زبان مادری آموزش داده می شود و این عربها حق دارند در سیستم دولت اسراییل صاحب پست و منصب شوند.

این در حالیست که در ایران هویت مردم ترک انکار می شود و آنان را "آذری" و محصول تجاوز ترکان به اجداد فارسها می نامند. از سوی دیگر آموزش زبانهای مادری من جمله ترکی در ایران میسر نبوده و "آموزش به زبان مادری در تمامی دروس پایه" بر طبق اصل 15 قانون اساسی ممنوع است این اصل تنها استفاده و "آموزش زبان مادری" را آزاد می نماید و هیچ مبنایی برای آموزش اجباری این زبانها ندارد در حالیکه آموزش زبان مادری اولا باید اجباری و از سوی دولت باشد و دوما باید تمامی دروس در دوره ی تحصیلی به زبان مادری آموزش داده شوند که این مساله با اصل 15 در تضاد است.

در اصل 19 قانون اساسی نیز وجود "ملتهای مختلف" درجغرافیای ایران تکذیب می شود و تنها "ملت ایران" که چیزی کاملا ساختگی است مورد تایید واقع شده هیچ ملتی به "عنوان ملت" رسمیت ندارد بر طبق اصل 19 مردم ایران از "قوم ها" و قبیله ها تشکیل شده است.

گفتنیست در همین دوره ی اخیر یونسی روباه پیر رژیم ایران علاوه بر ادعای ارضی بر عراق و کل خاورمیانه هویت مردم ترک را انکار کرده بود. وی همچنین سمت معاونت امور "اقوام و اقلیت های مذهبی" را بر عهده دارد که نام این سمت به تنهایی مشکل دار است و چگونه است که ملت ترک که در جهان خارج 7 کشور مستقل و دهها جمهوری خودمختار و استان خودمختار در چارچوب روسیه ، چین ، مولداوی و ... دارد در ایران به عنوان "قوم و خرده فرهنگ" جا زده می شود در حالیکه جمعیت ترک در جهان بیش از 250 میلیون نفر آنهم برغم یک قرن آسیمیلاسیون در جهان ترک تخمین زده می شود و این ملت بزرگ ترک در ایران زیر مجموعه ی مشتی ایرانی با تاریخ ترک ، معماری و فرهنگ ترک ، واحد پول(تومان) ترک ، پرچم ترک و زبانی(فارسی) با به گفته ی حداد عادل 50% لغات عربی و دهها هزار لغات ترک هویتی غیر تورکی و محصول تجاوز ترکان به اجداد ایرانیان است! و این روباه پیر نه تنها از ملت تورک و عرب عذرخواهی نکرده است که پررویی هم می کند. باید رژیم جمهوری اسلامی را "رژیم اشغالگر طهران" نامید شهری که پایتخت امپراتوری تورک قاجار بود. یاد آور می شود که برخورد اسراییل با اعراب این کشور بسیار بسیار بشردوستانه تر از برخورد رژیم نژادپرست ایران با اعراب الاحواز است

 

گوناز تی وی

MA

اخبار منتخب

Most Read