آخرین خبرها

نمایندگان کنگره آمریکا خواهان اعمال محدودیت بلندمدت در برنامه اتمی ایران شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نمایندگان کنگره آمریکا خواهان اعمال محدودیت بلندمدت در برنامه اتمی ایران شدند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: 367 نماینده جمهوری خواه و دموکرات کنگره آمریکا در نامه ای به باراک اوباما خواستار اعمال محدودیت در برنامه اتمی ایران برای چندین دهه شده اند.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نمایندگان می‌گویند با توجه به "دهه‌ها فریب‌کاری و پنهان‌کاری" ایران در مورد برنامه اتمی‌اش، باید امکان بازدید‌های سرزده و راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی فراهم شود.

به گفته امضاکنندگان این نامه، توافق هسته‌ای آمریکا با ایران و همچنین لغو تحریم‌ها باید به تأیید کنگره برسد.

پیشتر نیز 47 سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به رهبران جمهوری اسلامی ایران گفته بودند هرگونه توافق دولت آمریکا با ایران بدون تأیید کنگره، معتبر نیست و ریئس‌جمهور بعدی آمریکا می‌تواند آن را لغو کند.

367 نماینده کنگره می‌گویند تنها در صورتی اجازه خواهند داد که تحریم‌ها علیه ایران برای همیشه لغو شود که مطمئن شوند که راه دست‌یابی ایران به سلاح اتمی برای همیشه مسدود شده است.

این نامه نمایندگان کنگره در حالی به رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده که تنها یک هفته به پایان مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) زمان باقی مانده است.

باراک اوباما پيشتر گفته بود اگر در مقطع فعلی و در جريان مذاکرات با ايران، طرحی در کنگره به تصويب برسد، آن را وتو خواهد کرد

مذاکرات گروه 1+5 با ايران در حالی دنبال می‌شود که سیدعلی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ايران در سخنرانی اول فروردين خود و در پی پيام نوروزی باراک اوباما گفته بود که رفع تحريم‌ها بايد "جزء موضوع مذاکره" اتمی ايران با کشورهای گروه 1+5 و بدون هيچ فاصله‌ای با توافق باشد و نه نتيجه آن.

او افزوده است:"اينکه آمريکايی‌ها تکرار می‌کنند ما با ايران قرارداد می‌بنديم بعد نگاه می‌کنيم اگر عمل کردند تحريم‌ها را بر می‌داريم ما اين را قبول نداريم.... اين خدعه آمريکايی‌است".

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read