آخرین خبرها

نظامیان ایران در سال گذشته، 16 بلوچ را به قتل رسانده‌اند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نظامیان ایران در سال گذشته، 16 بلوچ را به قتل رسانده‌اند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: 16 شهروند بلوچ در طول سال 1393 به دلیل شلیک خودسرانه نیروهای مسلح دولت ایران جان خود را از دست داده اند. دولت ایران هیچ مسئولیتی را در قبال جان باختن این شهروندان قبول نمی کند.

به گزارش گوناز تی وی، فعالان بلوچ با انتشار این آماری در مورد کشته زخمی های سال گذشته، تعداد اشخاصی که مورد هدف گلوله نیروهای مسلح ایران قرار گرفته اند را 22 تن اعلام کرده است که از میان انان 16 تن جان خود را از دست داده است.

فعالان بلوچ همزمان نیز اعلام کردند که هدف قراردادن شهروندان بلوچ علی‌رغم ابراز نگرانی مکرر امامان جمعه و پیگیری‌های صورت گرفته توسط نهاد‌های مردمی بلوچستان ادامه داشته است. آنچنان که در گزارش قیدگردیده، نظامیان سپاه پاسداران به ویژه گردان "مرصاد" بیشترین سهم را در کشتن و زخمی نمودن مردم مدنی بلوچ برعهده داشته‌اند.

در میان 22 کشته و زخمی بلوچستان، زنان و جوانان دیده می‌شود که بعضا در جاده‌های مواصلاتی و اماکن عمومی شهرها هدف گلوله قرار گرفته‌اند. در یکی از موارد به دلیل نبود گواهینامه، راننده‌ی خودرو توسط نیروهای انتظامی مورد تیراندازی از فاصله بسیار کم قرار گرفته و در دم کشته می‌شود. کمپین فعالین بلوچ اعلام کرد:" گزارشات صرفا موراد به ثبت رسیده و موثق می‌باشد و آمارهای واقعی به مراتب بیشتر از این تعداد است".

گوناز تی وی

H.M

 

 

اخبار منتخب

Most Read