آخرین خبرها

داریوش عندلیبیان از زندان مهاباد آزاد شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
داریوش عندلیبیان از زندان مهاباد آزاد شد

Gunaz.tv

 گوناز تی وی: داریوش عندلیبیان،فعال ملی-مدنی آزربایجانی بعد از تحمل 5 ماه حبس، با استفاده از آزادی مشروط از زندان مهاباد آزاد گردید.

به گزارش گوناز تی وی، چهارشنبه 27 اسفند 1393، داریوش عندلیبیان از فعالین ملی-مدنی تورک آزربایجانی از زندان مهاباد آزاد گردید.

داریوش عندلیبیان در تاریخ 26 مهرماه سال جاری به منظور اجرای حکم 9 ماه حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شده بود.

این فعال مدنی آزربایجانی به همراه حبیب منافی آذر، جواد سودبر، مختار ابراهیمی و یوسف مختاری روز 21 آذر 1392 همزمان با سالروز تشکیل حکومت ملی آزربایجان به هنگام حضور در مراسمی که به همین مناسبت بر سر مزار "خانعلی مطیعی" یکی از شهدای این واقعه در روستای قجلو در نزدیکی شهر میاندوآب ترتیب داده شد، توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شده بود.

فروردین ماه سال جاری قاضی جوادی کیا  رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد حبیب منافی آذر، داریوش عندلیبیان، جواد سودبر، مختار ابراهیمی و یوسف مختاری 5 تن از فعالان مدنی آزربایجانی شهر میاندوآب را در مجموع به 21ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

داریوش عندلیبیان به 9 ماه حبس تعزیری و دیگر فعالان مدنی به 3 ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم گردیده بودند.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read