آخرین خبرها

موفقیت آزربایجان شمالی در شورای اروپا در مورد قاراباغ

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
موفقیت آزربایجان شمالی در شورای اروپا در مورد قاراباغ

Gunaz.tv

 

گوناز تی وی : آزربایجان شمالی موفق شد تا در اجلاس شورای پارلامنترهای اروپا نمایندگان را قانع کند که بحران قاراباغ یک بحران فعال است.

به گزارش گوناز تی وی صمد سید اف با طرح این مطلب که همه روزه تعدادی از سربازان دو طرف در خط کنترل آتش در قاراباغ کوهستانی کشته می شوند توانست تا نمایندگان شورای پارلامنترهای اروپا را قانع کند که بحران قاراباغ یک بحران پاسیو و غیر فعال و منجمد شده نیست. این موضع آزربایجان از سوی این شورا مورد تایید قرار گرفت

سید اف گفت : در یک بحران منجمد شده این اتفاقات نمی افتد ما همه روزه شاهد آتشباری دشمن در خط کنترل هستیم و تاسیسات و خانه ها گلوله باران شده افرادی از نظامیان ما به شهادت می رسند و تعدادی از سربازان اشغالگر نیز به هلاکت می رسند. این یک جنگ فعال است.

وی افزود تا کنون به جای اعمال تحریم ها بر علیه کشور غاصب ارمنستان که طی 4 قطعنامه ی شورای امنیت به تصویب رسیده است این کشور در اجلاس شورای اروپا نیز فعالانه شرکت می کند.

آقای سید اف ادامه داد :

شما کشورهای اروپایی بر علیه روسیه تحریم های کمر شکن وضع کردید که موردی مشابه مورد قاراباغ است اما در مورد ارمنستان تا کنون چنین اقدامی انجام نداده اید و این کشور مجازات نشده است.

در پی سخنان نماینده ی آزربایجان ، طرف ارمنی تلاش کرد تا با سر و صدا انداختن جلسه را به هم بزند اما واقعیت آنست که دیگر همگان این استاندارد دوگانه را می بینند و بر بدون منطق بودن تحریم نکردن ارمنستان اعتراف می کنند.

لازم به ذکر است که کشور اشغالگر ارمنستان برای بیش از 2 دهه 20% از سرزمین های آزربایجان شمالی را در اشغال خود نگاهداشته است و موجب فجایعی مانند نسل کشی خوجالی در قاراباغ شده است. این کشور اشغالگر از سوی ایران ، روسیه و برخی از کشورها حمایت نیز شده است.

گوناز تی وی

MA

اخبار منتخب

Most Read