آخرین خبرها

عجز 22 ساله دولت ایران برای ساخت یک بیمارستان در شهر خوی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
عجز 22 ساله دولت ایران برای ساخت یک بیمارستان در شهر خوی

Gunaz.tv

گوناز تی وی: در حالی رژیم جمهوری اسلامی ایران بزرگترین و مجهزترین بیمارستان های خاورمیانه را در مناطق فارس نشین از جمله در استان اصفهان تاسیس کرده است، شهرهای آذربایجان جنوبی اما درگیر تامین بودجه برای اتمام پروژه های بیمارستانی چندین دهه ای هستند که نمونه آن پروژه بیمارستان آیت الله خویی در شهر خوی با 22 سال عملیات اجرایی ناتمام است که عجز رژیم نژادپرست و فارس گرای جمهوری اسلامی ایران در زدودن تبعیضات از سیاست های اداره کشور را آشکار می کند.

به گزارش گوناز تی وی، دکتر سیوانی فرماندار شهرستان خوی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه بیمارستان آیت اله خویی  اظهار داشت:" در وضعیت کنونی ساخت این بیمارستان چندین سال طول خواهد کشید و باید موسسه های خیریه خوی نیز در ساخت بیمارستان آیت اله خویی مشارکت و همکاری نمایند؛ با جمع نمودن ظرفیت های خیریه شهرستان و منابع مالی دولت می توانیم در امر اتمام ساخت این بیمارستان موفق باشیم."

دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:"حمایت از خیرین جزء سیاست های استان بوده و ما نیز در این راستا آماده همکاری با خیرین خوی در خصوص ساخت بیمارستان آیت اله خویی هستیم."

وی در ادامه افزود:" حدود 22% از ساخت فیزیکی پروژه بیمارستان آیت اله خویی توسط خیرین خوی انجام شده و بعد از واگذاری پروژه به دانشگاه علوم پزشکی (حدود سه سال پیش) این بیمارستان هم اکنون 40% پیشرفت فیزیکی دارد و تقریبأ بیش از 60 میلیارد تومان نیز برای اتمام ساخت ساختمان این بیمارستان مورد نیاز است (بدون احتساب هزینه تجهیز (".

از سخنان فرماندار خوی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی چنین بر می آید که مردم این خطه از آذربایجان سال های فراوان دیگری را نیز برای باز شدن درهای این بیمارستان به روی خود صبر کنند. صبری که به دلیل کمبود شدید امکانات و فضای بهداشتی و بیمارستانی در این شهرستان و دیگر شهرهای شمالی آذربایجان غربی بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و مردم این منطقه را با مشکلات زیادی روبه رو میسازد.

این موضوع ایجاب میکند تا مسئولین استانی و ملی با درک نیازها و محرومیت های مردم شمال استان آذربایجان غربی، با اتخاذ تدابیری، نسبت به تهیه منابع مالی مورد نیاز جهت اتمام این بیمارستان اقدام نمایند.

پیشتر اما مؤید حسینی صدر نماینده شهرستان خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگاران از اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 2 بیمارستان‌ شهرستان خوی خبر داده بود که گویا این مسئله همچنان عملی نشده است.

گفتنی است که به نظر می رسد امیدواری به تکمیل این بیمارستان ها در دولت روحانی نیز امری بی فایده باشد؛ چرا که دولت روحانی هم با خزانه ای خالی مواجه است و هم اولویت هایی همچون توسعه نظامی و یا رسیدگی به مناطق فارس نشین اجازه تخصیص اعتبار به ساماندهی به مراکز درمانی آذربایجان جنوبی را نخواهند داد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read