آخرین خبرها

سلاح های اسنایپر ساخت آزربایجان شمالی دقت همگان را جلب نمود

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
سلاح های اسنایپر ساخت آزربایجان شمالی دقت همگان را جلب نمود

Gunaz.tv

 

گوناز تی وی : سلاح های اسنایپر ساخت آزربایجان در نمایشگاه بین المللی تجهیزات نظامی امارات متحده ی عربی به نمایش گزارده شده است

به گزارش گوناز تی وی نمایشگاه تجیزات نظامی ابو ظبی با نامİDEX – 2015  ادامه دارد و در دومین روز آن نماینده ی وزارت دفاع آزربایجان با نمایندگان برخی از کشورها دیدار و گفتگو کرده است.

آقای یاور جمال اف وزیر دفاع آزربایجان نیز در این نمایشگاه شرکت کرده است و با هیات های اماراتی ، پاکستانی ، سودانی ، ترکیه ای ، اوکراینی و آفریقای جنوبی دیدار کرده است.

در این نمایشگاه طرف آزربایجانی نیز خمپاره انداز ها و سلاح های اسنایپر ساخت خود را به نمایش گذارده است که با استقبال زیادی مواجه شده است.

وزیر دفاع آزربایجان گفته است که در راستای خود کفایی نظامی این کشور به زودی  تولید انبوه این سلاح ها را آغاز خواهد کرد . لازم به ذکر است که در این نمایشگاه برای نخستین بار سلاح  EM-14 با کیفیت و استاندارد ناتو و ساخت آزربایجان نیز به نمایش گذارده شده است.

خاطر نشان می شود که آزربایجان در سنوات اخیر بودجه ی نظامی خود را به شدت افزایش داده است و بزرگترین خرید تسلیحاتی از جمله هواپیماهای پهپاد ساخت آمریکا و اسراییل و نیز جنگنده های مدرن این کشورها را خریداری نموده است بودجه ی نظامی امسال آزربایجان بالغ بر 4.2 میلیار دلار آمریکاست که رقمی بی سابقه و بیش از سه برابر کل بودجه ی کشور ارمنستان است.

پیشتر این کشور بدلیل خرید تسلیحات نظامی از سوی رژیم نژادپرست ایران مورد نقد قرار گرفته بود اما آزربایجان اعلام کرده است که تا زمانی که اشغال سرزمین هایش ادامه یابد این کشور به گسترش بودجه ی دفاعی و خرید و تولید تجهیزات نظامی ادامه خواهد داد.

گوناز تی وی

MA

اخبار منتخب

Most Read