آخرین خبرها

فلاحی‌ باباجان: مسئولان وزارت‌ راه فقط ژست مدیریتی دارند؛مشکلی که از مردم کشته می گیرد قابل تحمل نیست

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
فلاحی‌ باباجان: مسئولان وزارت‌ راه فقط ژست مدیریتی دارند؛مشکلی که از مردم کشته می گیرد قابل تحمل نیست

Gunaz.tv
 گونازتی وی: جاده اهر ـ تبریز به قربانگاه آزربایجان تبدیل شده است. وقوع تصادفات هولناک در طول این جاده باعث وحشت تردد کنندگان این جاده گردیده است که پروژه بهسازی این جاده نیز همچنان به دلیل نبود اعتبارات لازم، بلاتکلیف مانده است.

به گزارش گونازتی وی، عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس با انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان نسبت به تکمیل باقیمانده جاده اهرـ تبریز گفت:" مشکلی که از مردم کشته می گیرد قابل تحمل نیست".

وی با یادآوری سانحه تصادف اخیر در جاده اهرـ تبریز که منجر به کشته شدن ۵ معلم شد، گفت:" در حالی که دولت می تواند با تخصیص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار  به وقوع چنین حوادث تلخی که جان مردم را می گیرد پایان دهد متاسفانه مسئولان ذره ای به این موضوع مهم توجه ندارند و فقط ژست مدیریت دارند".

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ایران با تاکید بر اینکه بیان این موضوعات  برای مانور و انتخابات نیست و فقط به خاطر وجدان و نیاز مردم است، تصریح کرد:" متاسفانه جاده اهرـ تبریز به دلیل تاخیر در تکمیل در حال حاضر به صورت هفتگی کشته می دهد و به راحتی جان انسانها را می گیرد".

وی  با انتقاد از بی‌ توجهی دولت نسبت به تزریق اعتبارات لازم برای تکمیل جاده اهرـ تبریز ادامه داد:" این جاده سالانه ۱۴۷ قربانی می‌گیرد که این رقم این رقم نصف کشته های سالانه زلزله ارسباران است و دوسالانه تعداد کشته های این جاده با کشته های زلزله برابر می شود".

وی در مورد بی عدالتی های رژیم ایران گفت:" اگر مملکت پول دارد باید همه مردم از این سرمایه ها سهم داشته باشند و چه کاری مهمتر از اینکه جلوی کشته شدن ۱۴۷ نفر را بگیریم،جاده ای که با کمترین هزینه تکمیل می شود،به طلسم افتاده است".

فلاحی باباجان با اشاره به اینکه تا کنون با مصیبت،التماس وخواهش ۴۰ کیلومتر از جاده اهرـ تبریز ساخته شده است، گفت:" ۵۰ کیلومتر از این جده باقیمانده که کم هزینه ترین بخش پروژه است".

وی ادامه داد:" حتی در بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی از این جاده داشتند نزدیک بود تصادف کنند و این خواست خدا بود که وزیر حاد بودن این مشکل را درک کنند اما با این وجود بازهم برای تکمیل این پروژه اقدامی نشد".

فلاحی باباجان با انتقاد از وعده های بی نتیجه مسئولان در مورد جاده اهرـ تبریز، ادامه داد:" تزریق اعتبار برای این پروژه از ۴۰ میلیارد دلار درآمد صادرات غیر نفتی و  ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی ممکن است و مسئولان باید در این خصوص اقدام کنند".

وی با بیان اینکه جاده اهرـ تبریز از سال ۸۶ کلنگ‌ زنی شده است، افزود:" اگر دولت سالانه ۱۰ کیلومتر از این جاده را تعمیر می‌کرد، تاکنون تکمیل این جاده به پایان رسیده بود".

وی با بیان اینکه جاده اهر – تبریز سالانه حدود ۱۴۷ قربانی می‌گیرد، افزود: براساس قانون اساسی همه با یکدیگر برابر هستند و دولت باید با تخصیص اعتبارات عادلانه، از بروز حوادث مشابه در جاده اهر – تبریز جلوگیری کند.

فلاحی باباجان با بیان اینکه مردم ما می‌خواهند بدانند سهم‌شان از بودجه سالانه کشور، درآمدهای نفتی و مالیات‌ها چقدر است؟ تصریح کرد:" آیا از تمام درآمدهای کشور ۸۰ میلیارد تومان به شهرستان‌های اهر و هریس برای تکمیل جاده مذکور اختصاص نمی‌یابد".

وی با بیان اینکه در شرایط سخت کنونی ایران، مسئولان باید به داد مردم برسند،‌افزود:" احداث جاده مذکور تنها به اندازه هزینه ایجاد یک روگذر در پایتخت بودجه نیاز دارد".

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read