آخرین خبرها

نماینده مردم تبریز:آلودگی مس سونگون برای آذربایجان و سود آن برای کرمان است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نماینده مردم تبریز:آلودگی مس سونگون برای آذربایجان و سود آن برای کرمان است

Gunaz.tv
 گونازتی وی:معادن بزرگ و غنی آذربایجان مانند معدن طلای زرشوران تیکان تپه و معدن مس سونگون ورزقان از ذخایر بسیار چشمگیری برخوردار هستند.تولیدات معدن بزرگ مس سونگون ورزقان آذربایجان، برای استفاده در کارخانجات شهرهای فارس نشین از جمله کرمان فرستاده میشود که سود حاصل نیز عاید رژیم جمهوری اسلامی میگردد.سهم مردم آذربایجان از این معادن، فقط آلودگی هوا ناشی از دودهای سمی این کارخانجات و پسوندهای شیمیایی دفع شده است.

به گزارش گونازتی وی،علیرضا منادی نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو و عضو هیئت رئیسه مجلس ایران،با اشاره به آلودگی ناشی از مس سونگون گفت:" متاسفانه تنها عایدی ما از مس سونگون همین آلودگی است و سود آن برای استان کرمان است چرا که مس ما را در کرمان ذوب می‌کنند".

وی با بیان اینکه مس سونگون همچنین موجب آسیب رساندن به جنگل‌های ارسباران هم می‌شود، افزود:" هر جایی که معدن کاری باشد، محیط زیست آسیب می‌ بیند".

وی ادامه داد:" سخت‌ ترین نوع اجرای هر قانونی در آذربایجان‌شرقی اتفاق می‌افتد و به بیانی دیگر هر قانونی سختی‌ اش فقط در استان ما اجرا می‌شود".

منادی با اشاره به عدم جذب بودجه توسط مدیران آذربایجان‌شرقی افزود:" در آذربایجان راهنمای درست و حسابی نیست و تمام اینها تنها به یک مدیر بستگی دارد که چطور بتواند بودجه را جذب کند".

وی با تاکید بر سهم اندک استان در شرکت‌های دانش بنیان هم تصریح کرد:" تمام این کاستی‌ها و رتبه‌های اندک فقط به مسئولان استانی و عدم توانایی جذب بودجه توسط آنها ربط دارد".

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس اظهار داشت:" برای دریاچه اورمیه هیچ اقدامی نشده است، روحانی با حضور در استان وعده‌هایی داد اما همچنان تغییر در شرایط این دریاچه حاصل نشده است".

گفتنی است سالهاست کنسانتره و دیگر استخراجات معدن سونگون ورزقان آذربایجان توسط رژیم ایران تاراج و به دیگر استانهای فارس نشین،عمدتا کرمان انتقال میابد​.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read