آخرین خبرها

بزرگراه تبریز ـ اهر همچنان بلاتکلیف در بهره برداری

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
بزرگراه تبریز ـ اهر همچنان بلاتکلیف در بهره برداری

Gunaz.tv
 گونازتی وی:جاده کم عرض و قدیمی تبریز – اهر سالهاست که منتظر عملیات های اصلاحی از سوی رژیم اسلامی ایران است و از سوی دیگر قرار است اتوبان تبریزـ اهر نیز در این مسیر پر ترافیک احداث گردد. اما هر دوی این طرح ها با توجه به سیاست های ضد آذربایجانی رژیم اسلامی ایران و عدم پرداخت اعتبارات لازم نیمه تمام مانده اند و این امر بر میزان تلفات در این جاده افزوده است که بهره برداری از اتوبان تبریزـ اهر همچنان بلاتکلیف مانده است.

به گزارش گونازتی وی،مدد سمندری معاون فرماندار شهرستان اهر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم دادگستری این شهر گفت:" انتظار داریم تصمیمات گرفته شده درباره بزرگراه تبریزـ اهر صورت جلسه خلاصه نشده و به نحو ممکن و با سازوکار لازم عملیاتی شود".

وی با تأکید بر همکاری همه مسئولان بر تلاش همه جانبه برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و اظهار داشت:" همت و اراده مسئولان شهرستان تسریع جاده اهر ـ تبریز است".

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از تصادف جاده‌ای باید به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت:" فرمانداری اهر آمادگی دارد در این زمینه با همکاری ادارات و نهادها با بهره‌گیری از کارشناسان ذی‌ربط و با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی دست‌اندرکاران امور حمل و نقل و راهنمایی و رانندگی را به منظور آشنایی بیشتر با قوانین راهنمایی و رانندگی و سایر موارد، یاری کند".

سمندری افزود:" با پیشنهادات فرمانداری اهر که در محل استانداری مطرح شد مسئولان دست‌اندرکار موظف شدند برای تسهیل در امور حمل و نقل و ساماندهی خودروهای مسافرکش ترمینال شرق با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری تبریز ایجاد می‌شود که این امر در پیشگیری از قسمتی از تصادفات موثر خواهد بود".

وی افزود:" با عنایت ویژه استاندار آذربایجان‌شرقی و معاونت امور عمرانی استانداری جاده اهر ـ تبریز در اولویت کارهای عمرانی استان قرار دارد و این امر نشان از اهتمام ویژه مسئولان ذی‌ربط به این امر دارد".

سمندری همچنین، هم کد شدن سیستم ارتباطی ادارات امدادی، خدماتی و درمانی فعال در امر تسهیل ارائه خدمات به حادثه‌ دیدگان در جاده‌های ارتباطی و اتصال سیستم ارتباطی این نهادها به شبکه تماس عمومی و مشترک برای تسریع در امدادرسانی به حادثه‌ دیدگان را مهم ارزیابی کرد.

وی برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی مداوم برای رانندگان خودروهای مسافرکش، اطلاع‌رسانی مناسب و آموزش حقوق شهروندی، قوانین راهنمایی و رانندگی از طریق رسانه‌های گروهی، چاپ بروشور، بنر، تعامل و همکاری بیشتر در جاده‌ها، برخورد با رانندگان متخلف از طریق راهور و دستگاه قضایی را پیشگیری از تصادفات مهم ارزیابی کرد.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read