آخرین خبرها

زباله های بیمارستانی سلامت شهروندان قوشاچای(میاندوآب) را تهدید میکند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
زباله های بیمارستانی سلامت شهروندان قوشاچای(میاندوآب) را تهدید میکند

Gunaz.tv
 گونازتی وی: زباله های عفونی و خطرناک بیمارستانی در بسیاری از نقاط آذربایجان به صورت غیراصولی در حاشیه شهرها رها میشود و هیچ نهاد مسئول شهری،نسبت به جمع آوری و دفع اصولی این زباله ها اقدامات لازم را انجام نمیدهد.

به گزارش گونازتی وی،سیف‌الله مطلبی فرماندار شهرستان قوشاچای(میاندوآب) در خصوص پسماندها و زباله های بیمارستانی این شهرستان گفت:"کارگروه پسماند شهرستان میاندوآب به طور جدی پیگیر موضوع زباله‌های عفونی و بیمارستانی است".

وی از تدوین برنامه‌هایی در این خصوص خبر داد و تصریح کرد:" در کارگروه پسماند میاندوآب مقرر شده تمام پزشکان این شهرستان طی قراردادی با بخش خصوصی، نسبت به جمع‌آوری و بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی اقدام کنند".

مطلبی با بیان اینکه جمع‌آوری و انهدام زباله‌های عفونی یکی از مشکلات جدی به شمار می‌رود، اعلام کرد:" کارگروه پسماند میاندوآب در این خصوص به خوبی وارد عمل شده و کم‌ کاری‌های سال‌های گذشته را جبران می‌کند".

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه در بخش دولتی به این موضوع توجه خاصی شده است، گفت:" تمام زباله‌های عفونی بیمارستان‌های دولتی میاندوآب بی‌ خطرسازی می‌شوند".

گفتنی است زباله ها و پسماندهای بیمارستانی و پزشکی به دلیل عفونی بودن از خطرناکترین زباله ها هستند که باید نسبت به جمع آوری و یا دفع و انهدام آنها اقدامات ویژه تدبیر شود اما متاسفانه در اکثر نقاط آذربایجان این زباله ها در حاشیه شهرها رها میشوند.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read