آخرین خبرها

مجازات ناجوانمردانه دو آذربایجانی توسط دولت ارمنستان

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مجازات ناجوانمردانه دو آذربایجانی توسط دولت ارمنستان

Gunaz.tv

گوناز تی وی: کشور اشغالگر ارمنستان که 20 درصد اراضی آذربایجان را تحت اشغال دارد،هم اکنون مجازات های سنگینی را برای تردد در مناطق اشغالی در نظر گرفته است و بصورت ناجوانمردانه ای با مجرمین برخورد می کند.

به گزارش گوناز تی وی،ارمنستان، به دو آذربایجانی که که در حال رفتن به خانه های خود در کلبجر تحت اشغال بودند، مجازات شدیدی داد

دادگاه ارمنستان، شهباز قلی اف شهروند آذربایجانی را به 22 سال زندان و دل غم عسگر اوف شهروند آذربایجانی الاصل تبعه روسیه را نیز به حبس ابد محکوم ساخت.

در ماه ژوئیه گذشته، سه شهروند شهروند آذربایجانی که می خواستند بطور پنهانی به خانه خود در کلبجر بروند، در معرض تیراندازی سربازان ارمنی قرار گرفتند، در نتیجه تیراندازی، یکی از سه نفر مذکور جان خود را از دست داده بود.

دادگاه ارمنستان نیز عسگراوف را به حبس ابد و قلی اف را نیز به 22 سال زندان محکوم کرد.

لازم به ذکر است که منطقه کلبجر در دوم آوریل سال 1993 از سوی ارامنه اشغال شده، 511 آذربایجانی در خلال اشغال جان خود را از دست داده و 321 نفر نیز یا کشته و یا مفقود شدند.

گفتنی است که ایران بزرگترین حامی مالی ارمنستان در منطقه محسوب میشود و تنها کشوری می باشد که با بازگشایی مرزهای خود به روی اشغالگران ارمنی،ارمنستان را از محاصره کامل اقتصادی نجات می دهد.ایران تاکنون کمک های بلاعوض مالی و تسلیحاتی فراوانی را برای ارمنستان در نظر گرفته و در انتقال انرژی ارزان بدین کشور نیز تردید نکرده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read