آخرین خبرها

کشته شدن سه عامل سپاه ایران در بلوچستان

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
کشته شدن سه عامل سپاه ایران در بلوچستان

Gunaz.tv

گوناز تی وی: رژیم جمهوری اسلامی ایران سالهاست که سیاست های تبعیض آمیز خود را بر ملت بلوچ تحمیل کرده است که این مسئله با گذر زمان با واکنش های مسلحانه بلوچ ها روبرو گشته است و هم اکنون استان بلوچستان از مناطقی است که درگیری ها مسلحانه میان گروه های مسلح بلوچ و نظامیان رژیم ایران بصورت مکرر از آن منطقه گزارش می شود.

 به گزارش گوناز تی وی،روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران از کشته شدن سه تن از نیروهای سپاه در حمله افراد مسلح در بلوچستان خبر داد.

خبرگزاری های ایران نام این سه نفر را سرگرد پاسدار اکبر عبدالله‌نژاد، ستوان سوم پاسدار قدرت‌الله ماندنی و بسیجی موسی نصیری‌بیات از نیروهای لشکر 19 فجر استان فارس عنوان کرده اند.

علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیزدر این باره در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرده است که افراد مسلح عصر روز گذشته، یکشنبه 7 دی‌ماه، با کمین در مسیر عبور خودروی سپاه پاسداران سه نفر از نیروهای سپاه را کشته و به داخل خاک پاکستان گریخته‌اند.

به‌گفته وی افراد مسلح در نقطه صفر مرزی میل 190 و 191 رودخانه نهنگ به نیروهای سپاه حمله کرده و از سراوان به پاکستان فرار کرده‌اند.

سراوان در 340 کیلومتری جنوب زاهدان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است که درگیری های زیادی همواره از این منطقه گزارش می شود.

در سال‌های اخیر مناطق جنوب شرقی ایران که در آن استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و هم‌مرز با پاکستان است، شاهد رویدادهای خشونت‌باری بوده و مسئولیت برخی از حملات، انفجار‌ها و عملیات نظامی را گروه‌هایی چون جندالله و جیش‌العدل به عهده گرفته‌اند.

لازم به ذکر است که جندالله و جیش‌العدل خود را مدافع حقوق ملی و مذهبی قوم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان اعلام می کنند.

گفتنی است که پس از آن‌که عبدالمالک ریگی، رهبر جندالله در اسفند 1388 توسط وزارت اطلاعات ایران دستگیر و روز 30 خرداد 1389 به دار آویخته شد، پس از مدتی گروه جیش‌العدل جای جندالله را گرفت. همچنین گروه دیگری به نام جیش‌النصر به‌رهبری عبدالرئوف ریگی، برادر عبدالمالک ریگی، از دل جیش‌العدل شکل گرفت.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read