آخرین خبرها

وضعیت أسفبار مسکن مهر در ملک کندی (ملکان)+تصاویر

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
وضعیت أسفبار مسکن مهر در ملک کندی (ملکان)+تصاویر

Gunaz.tv
 گونازتی وی:پروژه مسکن مهر در شهرهای مختلف آذربایجان به دلیل بی توجهی مسولان و عمدتأ به دلیل نبود بودجه، نیمه کاره به حال خود رها و راکد مانده است که بسیاری از قشرهای کم درآمد آذربایجانی تمام سرمایه های ناچیز خود را به امید خانه دار شدن به دولت پرداخت کرده اند.در این میان پروژه مسکن مهر در ملک کندی (ملکان) مانند بقیه شهرهای آذربایجان وضعیت أسفباری دارد که هیچ مقامی پاسخگوی مردم  ملک کندی (ملکان) نیست.

به گزارش گونازتی وی،مسکن مهر در ملک کندی (ملکان) از وضعیت غیر قابل قبولی برخوردار است به طوریکه بعد ازعبور از بیمارستان فارابی ملک کندی (ملکان)  آسفالت به پایان رسیده و گل و لای مسکن مهر آغاز میشود به گونه ای که همه خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی فاقد آسفالت و حتی جدول کشی بوده است.

شمال کوی مسکن مهر ملک کندی (ملکان)  دریاچه ای به طول حدود ۵۰۰ متر تشکیل شده است و حتی از جاده ترانزیتی ملکان ـ تبریز نیز قابل مشاهده است و این دریاچه که به تالاب عباس آباد مشهور است علاوه بر ده‌ها خانوار ساکن در مسکن مهر ملکان، حتی چندین اداره از جمله مرکز فنی و حرفه ای،ادارات راه و شهرسازی، بیمارستان،منابع طبیعی،هواشناسی،سیلو،دامپزشکی،سالن ورزشی کارگران و غیره را تهدید می کند و احداث مسکن مهر و ادارات ذکر شده در این محل بدون کار کارشناسی آن هم در تالاب عباس آباد حتی برای افراد بی سواد و غیر مهندس نیز تعجب آور است.

علاوه بر آن مسکن مهر ملک کندی (ملکان) فاقد وسایل نقلیه و ایاب و ذهاب است و اهالی محل مجبورند برای رسیدن به نخستین ایستگاه تاکسی کیلومترها راه را با پای پیاده بپیمایند تا به نخستین ایستگاه تاکسی برسند.

همچنین در این محل خبری از مدرسه و مراکز خدماتی دیگر از جمله بهداشت و درمان،بانک،پست،داروخانه و غیره نیست که البته فقط یک بیمارستان در نزدیکی مسکن مهر قرار گرفته است.

یک باب مدرسه نیز در مسکن مهر ملکان در حال ساخت است که نیمه کاره رها شده است.

حمزه زاده رئیس بنیاد مسکن ملک کندی (ملکان) در اینباره گفت:" گفت: مسکن مهر ملکان از طرحهای مصوب شورای مسکن استان بوده و طرح کارشناسی شده بوده و مطالعه نیز در خصوص آنجا انجام شده است".

وی در خصوص علت عدم آسفالت مسکن مهرملک کندی (ملکان) نیز اظهار کرد با توجه به نبود طرح فاضلاب در حال حاضر امکان آسفالت این محل وجود ندارد.

قطبی شهردار ملک کندی (ملکان)  نیز درباره آسفالت مسکن مهراین شهر گفت:" آسفالت این محل از وظایف شهرداری ملکان نبوده و این محل از طرحهای مسکن و شهرسازی بوده و متولی آن بنیاد مسکن ملکان می باشد و این بنیاد برای ارائه خدمات آماده سازی به ویژه آسفالت از هر نفر مبلغ ۱۳ میلیون ریال دریافت کرده است".

وی در خصوص علت نبود تاکسی و وسایط ایاب و ذهاب عمومی نیز گفت:" جلساتی با سازمان تاکسیرانی ملکان داشته ام هم آنها و هم رانندگان تاکسی اشتیاق زیادی به ارائه سرویس دارند ولی با توجه به نبود آسفالت فعلا این خدمات امکان‌پذیر نیست و رانندگان تاکسی با این وضعیت تمایلی به ارائه سرویس ندارند".

قطبی با بیان اینکه شهرداری ملک کندی (ملکان) فعلا مسکن مهر ملک کندی (ملکان) را تحویل نگرفته است، افزود:" تنها خدمات ما در این محل جمع آوری زباله‌ها است که آن هم روزی یک بار انجام می‌شود".

مدیرعامل خیرین مسکن ساز استان نیز با بیان اینکه تنها وظیفه ما احداث واحدها، محوطه سازی و اخذ انشعابات بوده گفت:" بنیاد مسکن ملکان به عنوان متولی وظیفه آماده سازی و ارائه خدمات را دارد و ما هم پیگیر رفع مشکلات و کمبودهای آنجا هستیم".

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read