آخرین خبرها

ناوگان حمل ونقل زنجان فرسوده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ناوگان حمل ونقل زنجان فرسوده است

Gunaz.tv
 گونازتی وی:يكی از مصاديق اختلاف طبقاتی در شهرهای آذربایجان با شهرهای فارس نشین را می توان در تفاوت كيفيت و نحوه خدمات‌ رسانی اتوبوس‌ها و ناوگان حمل و نقل مشاهده كرد.در شهرهایی همچون زنجان که یکی از کلانشهرهای جغرافیای موسوم به ایران تلقی میشود،ازناوگان حمل ونقل مناسب برخوردار نبوده و فرسوده میباشد که روزانه هزاران نفر از این شهر ازطریق اتوبوسهای فرسوده به دیگر شهرها جابجا میشوند.

به گزارش گونازتی وی،فرسودگی ناوگان حمل و نقل زنجان به اندازه ای است که حتی صدای اعتراض شیخ علی خاتمی نماینده خامنه ای در زنجان که امام جمعه این شهر نیز میباشد را در آورده است.وی در دیدار جمعی از رانندگان، مسئولان شرکت‌های مسافربری و کالایی و همچنین مجتمع‌های رفاهی و حمل و نقل استان زنجان با بیان اینکه این ناوگان در هر ۲ بخش مسافری و باری باید ساماندهی شود گفت:"حمل و نقل یکی از حوزه‌های پرزحمت، پرخطر و پراسترس است و همه سرمایه چند نفر در قالب یک اتوبوس و یا کامیون جمع شده که همواره با خطرات زیادی هم همراه است".

وی نقص فنی، تصادف و چند عامل بیرونی را از خطراتی عنوان کرد که جان راننده و سرمایه‌اش را تهدید می‌ کند.

وی با بیان اینکه نتیجه شغل رانندگی فقط امرار معاش صاحب آن نیست، ادامه داد:" این شغل در آسایش و رفاه عمومی جامعه تاثیرگذار است".

وی مسئولیت اجتماعی را برای رانندگان یادآور شد و تاکید کرد:" رانندگان مسئولیت رساندن ۴۰ نفر را با ۴۰ هدف متفاوت به مقصد دارند که بیانگر پرزحمت و ارزشمند بودن این شغل است".

نماینده خامنه ای در زنجان به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل استان زنجان اشاره کرد و گفت:" با ارائه تسهیلات به این ناوگان در هر ۲ بخش مسافری و باری باید به روان‌سازی این حوزه کمک شود".

این مسئول نظم‌دهی، آموزش و حمایت را از دیگر نیازهای حوزه حمل و نقل دانست و تاکید کرد:" ساماندهی در این حوزه از ضروریات است".

وی با اشاره به گزارش‌های رسیده در مورد وضعیت فعالیت‌های شرکت‌های حمل و نقل تصریح کرد:" این شرکت‌ها باید در عملکرد خود بازنگری داشته باشند تا بتوانند رضایت مردم را به دست آوردند".

امام جمعه زنجان با تاکید بر دشوار بودن کار برای رانندگان مسافری در مقایسه با رانندگان بخش حمل بار و کالا و نیاز آن‌ها به حمایت بیشتر گفت: مدارا با ۴۰ نفر با وجود مشکل بودن دارای مزایایی هم هست.

افزودنی است در کنار فرسودگی ناوگان حمل و نقل زنجان، ترمینال این شهر نیز که در سال ۷۵ احداث شده از کم و کاستی های زیادی از جمله نبود پمپ بنزین و نداشتن آسفالت،برخوردار است.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read