آخرین خبرها

انتقاد شدید نماینده دست نشانده اهر از افزایش تبعیض های دولتی بر علیه آذربایجان و منطقه قره داغ

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 انتقاد شدید نماینده دست نشانده اهر از افزایش تبعیض های دولتی بر علیه آذربایجان و منطقه قره داغ

Gunaz.tv

گوناز تی وی: آذربایجان جنوبی با توجه به استعدادها و پتانسیل های فراوانی که از نقطه نظرات گوناگون دارد باید در چنان درجه ای از پیشرفت و توسعه باشد که حداقل برخی از شهرهای بزرگ آن به مراکز اصلی جاذب جمعیت در منطقه جنوب قفقاز و خاورمیانه تبدیل شوند. اما حدود 9 دهه اتخاذ سیاست های ضد آذربایجانی و ضد تورک از سوی حاکمیت های نژاد پرست پهلوی و اسلامی باعث شده تا نه تنها این امر میسر نشود بلکه هر روز شاهد پسرفت و عقب ماندگی بیش از پیش آذربایجان جنوبی باشیم. در این بین منطقه قره داغ به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری و بخش معدن آذربایجان جنوبی، از جمله مناطقی است که بیش از سایر مناطق آذربایجان مورد سیاست های ناعادلانه دولت های مرکزی قرار گرفته و بسیاری از اهالی آن مجبور به مهاجرت به مناطق دیگر شده اند. این عقب افتادگی ها که همواره با اعتراضات مردم و فعالین مدنی مواجه بوده، این بار حتی فریاد نماینده دست نشانده اهر در مجلس را نیز درآورده است.

به گزارش گوناز تی وی، نماینده مردم اهر و هریس با گلایه از بی‌توجهی دولت نسبت به تکمیل جاده اهر به تبریز و بازسازی بیمارستان ویران‌شده این شهر خواستار رسیدگی بیشتر به منطقه قره داغ شد.

عباس فلاحی باباجان در نشست علنی امروز (یکشنبه 2 آذر) مجلس در نطق میان‌دستور خود گفت:

از روزی که وارد مجلس شده‌ام مدام امروز و فردا را برای اتمام جاده‌ای قول داده‌ام، یک روز زلزله تأسف آور و یک روز آمدن دولت دهم، یک روز آمدن آخوندی را امیدی برای پایان جاده مرگ ذکر کرده‌ام. در 20 سال گذشته، 20 کیلومتر از این جاده تحویل نشده است. آیا نباید برای آنان که فرزندانشان را در زلزله و پدرانشان را در تصادفات جاده‌ای اهر- تبریز کشته شده‌اند، گریه کرد و از دلسوزان استمداد طلبید؟

فلاحی باباجان گفت: آیا به حال شهری که پس از 15 سال صاحب بیمارستان شده بود و متاسفانه در جریان زلزله پس از یک‌سال بهره‌برداری صددرصد تخریب شد و به یک مدرسه منتقل شد، نباید گریه کرد؟ آیا مدرسه جای عمل جراحی است؟ آیا مدرسه محل زایمان است؟ کجایند مدعیان یاری رساندن به مردم؟ آنان که در مقابل صدای مردم سکوت کردند و به داد مردم نرسیدند، کجایند؟ کجایند که ببینند جاده اهر به تبریز در دو سال گذشته به اندازه زلزله اهر، هریس و ورزقان کشته داشته است و مجروحان این جاده در هریس بیمارستانی برای عمل اورژانسی ندارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نهم بیان کرد: خوشا به حال آنان که بیمارستان سوم خود را افتتاح می‌کنند. خوشا به حال آنان که بخش پوست دارند، بخش تخصصی مو دارند. کمربندی، زیرگذر، روگذر و بزرگراه دارند. خوشا به حال آنان که رادیو و تلویزیون دارند و هر وقت که مرغشان از قفس پرید، ‌رسانه‌ای می‌شود، جهت اطلاع می‌شود و 20 و 30 در تلویزیون فکر همراهان بیمارش را هم می‌کند، ولی من درباره بیمارستان شهر هریس و مسافران جاده مرگ اهر به تبریز با 500 هزار نفر جمعیت منطقه چه بگویم؟

وی تصریح کرد: شنیده‌ام بنیاد و سازمانی 200 هزار میلیارد تومان برای یک آزادراه که فقط کاربری گردشگری در مرکز کشور دارد، متقبل شده است!

فلاحی باباجان گفت: آقای رئیس جمهور، آقای آخوندی، آقای نوبخت؛ با 8 میلیارد تومان جاده هریس به اتمام نمی‌رسد و همچنان باید منتظر مرگ شد. آقای رئیس جمهور؛ یک سال از سفر هیات دولت گذشت و از امید به سفر دولت تدبیر و امید به منطقه هریس خبری نشد. ظاهراً اصلا زلزله‌ای نبوده است، ولی 300 نفر کشته شده‌اند و 300 نفر بی‌خانمان شده‌اند. جاده صاحب ندارد، بیمارستان ندارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که منطقه قره داغ از دارای پتانسیل های فراوان در بخش معدن و توریسم می باشد اما همچون سایر مناطق آذربایجان جنوبی این پتانسیل ها تاکنون باعث هیچ گونه رشد و توسعه ای در آن نشده است. معدن مس سونگون همچون سایر معادن آذربایجان توسط رژیم اسلامی ایران تاراج می شود و دولت مرکزی هیچ اقدامی برای توسعه زیر ساخت های منطقه برای قدرت گرفتن صنعت توریسم در آن انجام نمی دهد.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read