آخرین خبرها

شهرستان زلزله زده اهر هنوز هم پایگاه انتقال خون ندارد!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
شهرستان زلزله زده اهر هنوز هم پایگاه انتقال خون ندارد!

Gunaz.tv

گوناز تی وی: شهرستان زلزله زده اهر علی رغم اینکه به عنوان مرکز منطقه قره داغ حساب شده و میزبان هزاران زلزله زده زخمی بوده که احتیاج فراوان به خون داشتند، پس از گذشت دو سال از زلزله قره داغ هنوز هم پایگاه دائمی انتقال خون ندارد! رژیم اسلامی ایران نیز بدون توجه به نیازهای تعداد زیادی از مصدومان حادثه مذکور که هنوز هم نیاز به دریافت خون و فرآورده های خونی دارند، هیچ اقدامی در جهت تاسیس  پایگاه دائمی انتقال خون در اهر و قره داغ انجام نمی دهد.

به گزارش گوناز تی وی، در این خصوص رئیس جمعیت هلال احمر اهر اظهار داشت: این شهرستان پایگاه دائم انتقال خون ندارد.

فیض الله محمدیان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه شهرستان اهر یک پایگاه دائم انتقال خون ندارد و باید نسبت به این امر توجه جدی داشت.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ کمک رسانی به نیازمندان به خون، جمعیت هلال احمر شهرستان اهر با همکاری کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و سازمان انتقال خون استان، به مناسبت ماه محرم اقدام به خونگیری از داوطلبان دانشجو، اساتید و همشهریان در محل این دانشگاه کرد.

محمدیان با اشاره به استقبال گرم مردم نوعدوست شهرستان اهر گفت: استقبال مردم عزیز و نوعدوست شهرستان اهر بویژه داوطلبان دانشجو، اساتید و همشهریان خوب بود به گونه ای که در یک روز، ۱۵۰ واحد خونی توسط داوطلبان اهدا گردید.

این مشکل در دیگر شهرستان های آذربایجان جنوبی نیز تبدیل به معضلی اساسی شده است و بیماران نیازمند را با مشکلات فراوانی مواجه می کند.

به عنوان نمونه می توان به شهرستان سراب اشاره نمود که هنوز از داشتن پایگاه انتقال خون همچون شهر اهر محروم مانده است.

در این رابطه محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز صبح روز شنبه 7 دی ماه سال گذشته در حاشیه بازدید سرزده از بیمارستان امام سراب در جمع پزشکان و مسئولان بخش‌های بیمارستان اظهار کرد: "با توجه به مصرف بالای خون و فرآورده‌های خونی در سراب و قرار گرفتن این شهر در شاهراه اتصالی بین استان آذربایجان‌شرقی و استان‌های دیگر ایجاد پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان سراب ضروری است."

پیشتر استانداری آذربایجان‌شرقی در آزمون استخدامی اخیر تعدادی نیروهای تخصصی را با هدف راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در سراب مورد پذیرش اولیه قرار داده بود اما با آغاز به کار دولت جدید ادامه پروسه استخدام متوقف و ایجاد انتقال خون در سراب نیز در هاله‌‌ای از ابهام قرار گرفت.مسئولان اجرایی و حوزه سلامت شهرستان در مکاتبات متعدد آمادگی خود را برای همکاری و بسترسازی برای ایجاد پایگاه انتقال خون در سراب اعلام داشتند اما این اقدامات تاکنون بی نتیجه بوده است.

اهمیت افتتاح پایگاه انتقال خون در سراب و اهر بدین دلیل است که این دو شهرستان به دلیل عدم برخورداری از راه های ارتباطی مناسب، همواره شاهد تصادفات جاده ای خونینی هستند که عدم رسیدن به موقع  خون به قربانیان این حوادث در بسیاری از مواقع باعث جان باختن آنها می شود.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read