آخرین خبرها

نیمی از انشعابات آب شهر زنجان فرسوده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نیمی از انشعابات آب شهر زنجان فرسوده است

Gunaz.tv
 گونازتی وی:شهر زنجان در کنار آلودگی هوا بر اثر فعالیت کارخانجات سرب و روی،آلودگی آب و خاک،معضل فرسودگی انشعابات داخل شهر نیز گریبانگیر مردم شده است به گونه ای که از ۹۰۰ کیلومتر انشعابات زنجان حدود ۴۵۰ کیلومتر فرسوده است که در برخی موارد به ترکیدگی این لوله ها در سطح شهر زنجان منجرب میگردد.

به گزارش گونازتی وی، ایرج رستمی  مدیر امور آبفای شهری شهرستان زنجان در گفتگو با خبرنگاران گفت:"۴۵۰ کیلومتر از ۹۰۰ کیلومتر انشعابات آب شهر زنجان فرسوده است".

وی افزود:" شهروندان در برخی مواقع شاهد ترکیدگی و شکستگی لوله های انتقال و قطعی آب هستند".

وی یادآورشد:" با مدیریت اعمال شده، این تعداد به روزانه ۲۰ تا ۲۲ فقره کاهش یافته است".

رستمی گفت:"عوامل مختلفی از جمله فرسودگی، عدم رعایت استاندارهای ساخت و ساز به دست پیمانکاران و نشتی کنتور ها در شکستگی یا ترکیدگی انشعابات آب دخیل هستند".

مدیرامور آبفای شهری شهرستان زنجان گفت:" برای اصلاح شبکه فرسوده شهری اعتبار نیاز می باشد که در سال جاری اعتبار خاصی به این بخش تخصیص نیافته است".

وی خاطر نشان کرد:" اغلب انشعابات فرسوده شهری در مناطق مرکزی شهر همچون بازار و اطراف آن، خیابان سعدی و به ویژه سعدی جنوبی واقع شده است".

وی بیان کرد:" نوسازی و اصلاح شبکه فرسوده انتقال آب شرب برای این شرکت نیز مفید است، که طی شش ماه نخست امسال سه کیلومتر از این شبکه اصلاح و نوسازی شد".

مدیر امور آبفای شهری شهرستان زنجان گفت:" فرسودگی به تنهایی و خودی خود موجب هدر رفت آب نمی شود و شکستگی های ایجاد شده نیز برای این شرکت هزینه های مضاعفی را علاوه بر هزینه هدر رفت آب، تحمیل می کند".

وی به احداث شهرک های مختلف و گسترش مساحت شهر اشاره کرد و افزود:" با افزایش تقاضا و محدود بودن توان شبکه، نیاز به احداث ایستگاه های پمپاژ جدید بیش از پیش احساس می شود".

رستمی تاکید کرد:" باید این شرایط را به گونه ای مدیریت کرد که اعتبارات موجود تمام برنامه های این شرکت را پاسخ گو باشد".

مدیرامور آبفای شهری شهرستان زنجان گفت:" گاه با وجود تمام هماهنگی های انجام شده با دستگاه های خدمات رسان، بی دقتی پیمانکاران موجب شکستگی خطوط انتقال آب و در نهایت تحمیل هزینه به این شرکت و محدود شدن دسترسی مردم به آب شرب می شود".

وی به شکستگی خط انتقال اصلی آب توسط پیمانکار شهرداری اشاره کرد و این حادثه را موجب قطع آب مناطق مختلف شهر زنجان تا هشت ساعت شد که همین حادثه موجب تحمیل ۵۰ میلیون ریال هزینه به این شرکت شد".

مدیرامور آبفای شهری شهرستان زنجان گفت:" تمام مجموعه این شرکت بسیج شدند و توانستند مشکل شکستگی این خط لوله را ظرف هشت ساعت برطرف کنند که در نوع خود اقدامی سریع و قابل تحسین محسوب می شود".

گفتنی است که علاوه براینکه شهر زنجان با معضل فرسودگی انشعابات مواجه است، روستاهای این شهر نیز از آب لوله کشی و قابل آشامیدنی بی بهره اند.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read