آخرین خبرها

بوی نامطبوع و آلودگی هوای شهر زنجان،مردم را نگران کرده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
بوی نامطبوع و آلودگی هوای شهر زنجان،مردم را نگران کرده است

Gunaz.tv
 گونازتی وی:تداوم بوی نا مطبوع و هوای آلوده شهر زنجان، باعث نگرانی اهالی شهر گشته است.فعالیت غیر استاندارد برخی از معادن و کارخانجات در اطراف شهر زنجان از جمله کارخانه سرب و روی که به آلودگی آب وهوا و حتی خاک منجرب شده است، ماهها پیش اعتراضات شدید مردم زنجان را بهمراه داشت ولی تا بحال هیچ اقدامی از سوی مسئولان استانی و کشوری در این راستا انجام نگردیده است.

به گزارش گونازتی وی،قربانعلی‌محمدپور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان،درباره علت بوی نامطبوعی که شهروندان را آزار می‌دهد گفت:"بوی نامطبوعی که شهروندان را آزار می‌دهد مربوط به آزادسازی هیدروکربن تولید شده یک کارخانه روغن‌نباتی است که اخطارهای لازم داده شده و اقدامات در مرحله قضایی قرار دارد".

وی گفت:" مسئولان این کارخانه روغن‌ نباتی باید برنامه جامعی برای رفع مشکل به مرحله اجرا در آورند و در این رابطه اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست با قدرت در حال پیگیری موضوع است".

وی تصریح‌ کرد:" این کارخانه روغن نباتی در زمان ساخت تاییدیه‌های استقرار و مکان‌ یابی را اخذ کرده است، اما باید در طول فعالیت نیز مسئولان به رعایت ضوابط‌ زیست‌محیطی پایبند باشند".

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با اشاره به اعتراضات موجود در مورد فعالیت شهرک روی واقع در جاده بیجار، اظهارکرد:" این شهرک در ابتدای کار با عنوان محلی برای فعالیت کارگاه‌های کوچک راه‌اندازی شد، اما به مرور صنایع بیش از ظرفیت محل فعالیت خود را آغاز کردند".

وی تصریح‌ کرد:" مشکل سوءمدیریت پسماند وجود دارد که موضوع توسط کارشناسان زیست‌ محیطی در حال پیگیری است و امیدواریم با تعامل بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم".

محمد پورهمچنین به موضوع آلودگی آب، خاک و هوا در پی فعالیت کارخانه سرب و روی اشاره کرد و گفت:" ادعای این مطلب نیاز به مطالعات دقیق و بلندمدت دارد که تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده و نمی‌توان به صحبت‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود نیز استناد کرد".

وی افزود:" اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست زنجان پارامترهای مورد نظر خود را به مسئولان شرکت اعلام کرد و منتظر عملیاتی شدن آن‌ها است".

دراین زمینه سعید خدادادی رئیس شورای شهر استان زنجان با اشاره به لزوم تشکیل کارگروهی برای بررسی آلودگی هوا و محیط زیست استان گفت:" این کارگروه تاکنون در استان تشکیل نشده است".

وی  اظهار کرد:" همه شهروندان با معضل پخش بوی نامطبوع در شهر آشنایی دارند که انتظار می رود سازمان محیط زیست استان به صورت جدی پیگیر حل این معضل باشند".

گفتنی است آلودگی هوای شهر زنجان و بوی نامطبوع، به یکی از معضلات شهروندان زنجانی تبدیل گشته است که تا کنون هیچ کدام از مسئولان جواب قانع کننده ای به مردم ارائه نداده اند​.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read