آخرین خبرها

اعتراف یک عضو شورای شهر تبریز: وضعیت بیمارستان های تبریز اسفناک است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اعتراف یک عضو شورای شهر تبریز: وضعیت بیمارستان های تبریز اسفناک است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: زیرساخت های بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف آذربایجان جنوبی با کمبودهای فراوانی روبرو است. این امر که نتیجه سال ها اتخاذ سیاست های ضد آذربایجانی از سوی دولت های مرکزی است باعث شده تا اکنون بسیاری از شهروندان آذربایجان جنوبی با دشواری های فراوانی در مراجعه به مراکز درمانی و اورژانسی مواجه باشند. این مراکز به دلیل پذیرش بیماران بیش از ظرفیت خود و نیز نداشتن امکانات مناسب با کاستی های فراوانی مواجه اند. این مساله حتی در کلان شهر تبریز نیز به چشم می خورد. اگر چه خیرین تبریزی تاکنون با احداث بیمارستان ها و مراکز تخصصی گوناگون توانسته اند گوشه ای از بی مبالاتی دولت مرکزی را جبران کنند با این وجود باز هم شهروندان تبریزی با مشکلات فراوانی در مراجعه به مراکز درمانی مواجه اند.

به گزارش گوناز تی وی،  عضوشورای شهر تبریز در جلسه علنی شورای شهر از اوضاع تاسف برانگیز بیمارستان های تبریز خبر داد.

فریدون بابایی اقدم در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر تبریز که با لحنی تند گفت: وضعیت بیمارستان های تبریز نا امید کننده و تاسف بار است و شورای شهر تاکنون در این حوزه وارد نشده اند.

وی ادامه داد : ما در طول سالیان از مشکلات بهداشتی و سلامتی شهروندان و بیمارستان ها غافل بوده ایم.

این عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از شورا و شهرداری گفت : مسائل بهداشتی و سلامت شهروندان باید یکی از اساسی ترین مسائل شهرداری و شورا باشد .

بابایی اقدم در ادامه افزود: در بیمارستان سینای تبریز 6 نفر را به نحو نامطلوبی در یک اتاق بستری کرده اند و وقتی بنده اعتراض کردم گفتند این حالت خوب است و بدتر از این همه اتفاق می افتد.

پیش از وی نیز محمد اسماعیل سعیدی از نمایندگان تبریز در گفتگو با خبر نگاران در رابطه با وضعیت وخیم بیمارستان های تبریز گفته بود: بیمارستان امام که الان بیمارستان شهید مدنی است حال و روز خوشی ندارد و باید دولت جدید اعتبارات ویژه ای برای بازسازی و یا جایگزینی این بیمارستان اختصاص دهد، چرا که ترافیک کاری بیمارستان امام رضا که جایگزین مقطعی این بیمارستان شده است، بیش از حد زیاد است و این ترافیک کاری ممکن است باعث شود کیفیت خدمات ارائه شده به مردم مطلوب نباشد.

سعیدی همچنین ادامه داد: با توجه به کمبود ها و فرسودگی بیمارستانهای استان ، در صورتی که روند کنونی ادامه یابد در هنگام وقوع بلایای طبیعی ، شاهد افزایش تلفات جانی و ناتوانی در خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تایید فرسوده بودن بیمارستان های تبریز و لزوم بازسازی آنها گفت: از 14 بیمارستان تبریز که دانشگاه علوم پزشکی آنها را مدیریت می کند، فقط یک بیمارستان و آن هم بیمارستان امام رضا استاندارد و در موقع زلزله مقاوم است.

باب الله قاسمی با اشاره اینکه بیشتر بیمارستان های تبریز بافت فرسوده دارند و توانایی مقاومت در برابر زلزله های شدید را ندارند، افزود: بیمارستان امام رضا به جهت آنکه در 20 سال اخیر ساخته شده است و علاوه بر مقاوم بودن تجهیزات مناسبی نیز دارد، مورد استقبال مراجعه کنندگان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان های بزرگ آذربایجان شرقی نیز مثل تبریز در آرزوی بیمارستان مقاوم و مجهز هستند، ادامه داد: "بیمارستان های مراغه، میانه، مرند، بناب و اهر مثل تبریز فرسوده هستند و برای بازسازی و یا تعویض این بیمارستان ها با بیمارستان های دیگر نیاز به بودجه ی سنگین است."

وی همچنین افزود: "قرار بر این بود که یک بیمارستان 540 تختی ساخته شده و به جای بیمارستان امام و شهداء تبریز آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان شود، ولی متاسفانه هنوز خبری از ساخت این بیمارستان نیست و گویا کمبود بودجه عامل اصلی کندی و یا متوقف شدن این پروژه بوده است."

همچنین در عین حال بیمارستان کودکان تبریز نیز تنها مرکز درمانی کودکان در آذربایجان شرقی است که در چند سال گذشته پذیرش کودکان در این بیمارستان تا جایی افزایش یافته که دیگر تخت خالی برای بستری کردن بیماران پیدا نمی شود و کودکان مجبور هستند تا مثل دیگر بیمارستان ها در صف های انتظار منتظر بمانند تا شاید بیماری ترخیص شود.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read