آخرین خبرها

هشدار: بیماری آسم داریوش عندلیبیان در زندان سویوق بولاغ (مهاباد) عود کرده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
هشدار: بیماری آسم داریوش عندلیبیان در زندان سویوق بولاغ (مهاباد) عود کرده است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: شرایط نامساعد زندان سویوق بولاغ (مهاباد) و از جمله نبود امکانات گرمایشی در آستانه زمستان باعث شده تا بیماری آسم یکی از فعالین مدنی دربند آذربایجان جنوبی به نام داریوش عندلیبیان عود نماید.

به گزارش گوناز تی وی، داریوش عندلیبیان که از روز شنبه 26 مهر ماه سال جاری پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی به زندان سویوق بولاغ (مهاباد) منتقل شده، به علت وجود زندانیان بیش از ظرفیت معمول، در کف اتاق زندان می خوابد و این امر در کنار عدم وجود سیستم گرمایشی مناسب باعث شده تا بیماری آسم وی عود کند.

ماموران زندان همچنین مانع از رسیدن داروهای وی به این فعال مدنی می شوند. مسئولان زندان بارها با درخواست مرخصی استعلاجی وی نیز  مخالفت نموده اند.

گفتنی است این فعال مدنی آذربایجانی به همراه حبیب منافی آذر، جواد سودبر، مختار ابراهیمی و یوسف مختاری روز ۲۱آذر۹۲ همزمان با سالروز تشکیل حکومت ملی آذربایجان به هنگام حضور در مراسمی که به همین مناسبت بر سر مزار «خانعلی مطیعی» یکی از شهدای این واقعه در روستای قجلو در نزدیکی شهر میاندوآب ترتیب داده شده بود، توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد.

فروردین ماه سال جاری قاضی جوادی کیا  رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد حبیب منافی آذر، داریوش عندلیبیان، جواد سودبر، مختار ابراهیمی و یوسف مختاری ۵ تن از فعالان مدنی آذربایجانی شهر قوشاچای (میاندوآب) را در مجموع به ۲۱ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

داریوش عندلیبیان به ۹ ماه حبس تعزیری و دیگر فعالان مدنی به ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده اند.

این حکم در شعبه دهم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی عینا تایید شد.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read