آخرین خبرها

نماینده اردبیل:نمایندگان امضای خود را در مورد استان شدن مغان پس می‌گیرند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نماینده اردبیل:نمایندگان امضای خود را در مورد استان شدن مغان پس می‌گیرند

Gunaz.tv

گونازتی وی:پس از سالها از بی توجهی در برنامه ریزی ها و هدف‌ گذاری‌ها در منطقه مغان که پتانسیل بسیار بالایی در بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی را دارد،چندی پیش نماینده پارسآباد و بیله سوار مغان از تجزیه دوباره آذربایجان و استان شدن مغان خبر داد. به گزارش گوناز تی وی،چندی پیش ،حبیب برومند نماینده مردم پارسآباد مغان  و بیله‌ سوار در مجلس از پیشنهاد تشکیل استان مرزی مغان به منظور رسیدگی به کارهای این منطقه بیش از گذشته،خبر داده بود که امروز منصور حقیقت‌ پور نماینده دست نشانده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ایران در واکنش به این امر گفت:"از روز گذشته با درک حساسیت، موقعیت و شرایط منطقه‌ای و جلوگیری از تفرقه‌های احتمالی نمایندگانی که طرح استان شدن مغان را زده بودند، امضای خود را پس گرفتند". منصور حقیقت‌ پور ظهر امروز در نشست مشورتی نمایندگان اردبیل اظهار کرد:" جمع زیادی از این نمایندگان طی دیروز و امروز امضاهای خود را پس گرفتند و ما امیدواریم با منتفی شدن این موضوع و پیگیری‌های احتمالی جلوی چنین اقدامات نامناسبی که اسباب تفرقه، دودستگی و زمینه بروز نارضایتی‌های را در سطح استان اردبیل به وجود آورده گرفته شود". وی افزود:" باید نماینده مدعی استان شدن مغان از مردم استان اردبیل عذرخواهی کند چراکه به معنای واقعی این اظهارات و حتی خنده‌آورتر از آن الحاق مغان به آذربایجان‌ شرقی زمینه دودستگی و کدورت‌های بیشتر را فراهم می‌آورد و باید از این حرکت به جد اجتناب کرد". همچنین مصطفی افضلی‌ فرد دیگر نماینده اردبیل در مجلس نیز گفتنمایندگان بر اساس قسمی که به قرآن خورده‌اند باید حافظ نظام اسلامی، شرع مقدس و ارزش‌های دینی و اعتقادی باشند و با برخی اظهارنظرها اجازه سوء‌استفاده به دشمن و بیگانگان را ندهند". وی طرح استان شدن مغان را خدشه به یکپارچگی و وحدت ملی و استانی اعلام کرد و افزود:" به دلایل واهی نمی‌توان خلاف قسمی که یک نماینده در مجلس خورده اقدام کند چراکه ما حق نداریم خواسته شخصی خودمان را در قالب خواسته مردم مطرح کنیم چراکه یقین داریم خواسته استان شدن مغان به شکل صد درصدی خواسته فردی و شخصی است". وی تصریح کرد:" ما برای صیانت از این نظام خون هزاران جوان رشید این ملت را در پای درخت انقلاب ریخته و آن را سیراب کردیم و امروز مجالی نیست که ما با طرح موضوعات احساسی همچون استان شدن مغان و یا جدایی این منطقه و پیوستن به استان آذربایجان‌ شرقی زمینه تفرقه را فراهم کنیم". افضلی‌ فرد با طرح این سئوال که در طول سالیان سال وابستگی اردبیل به آذربایجان‌ شرقی کدام پیشرفت‌ها نصیب این منطقه شد که ما از آن غافل بودیم، ادامه داد:" این وابستگی‌ها جز عقب‌ماندگی هیچ پیامدی نداشته و ما پیشرفتی را در این مدت شاهد نبودیم که این بار مغان بخواهد یکی از شهرهای آذربایجان‌ شرقی شود". وی بیان کرد:" در این وابستگی کمترین سهم به شهر اردبیل رسید و تصمیمات ناعادلانه در حق اهالی این استان گرفته می‌شد و عقلانی به نظر نمی‌رسد که بخواهیم دم از الحاق مغان به آذربایجان‌ شرقی بزنیم که قطعا نه قانون و نه مردم غیرتمند مغان اجازه می‌دهند چنین اتفاقی بیفتند". افضلی‌فرد اهالی پارس‌آباد و بیله‌ سوار را جزء شریف‌ ترین و متعهدترین انسان‌ها معرفی کرد و گفت:" ما باید به یکپارچگی و اتحاد استانی و ملی کمک کنیم نه اینکه بخواهیم با برخی حرف‌ زدن‌های نامناسب به فریب افکار عمومی بپردازیم". این نماینده مجلس گفت:" ما در مورد این موضوع به همکارانمان در مجلس تذکر دادیم تا از این به بعد مراقب برخی اظهارنظرها باشند که البته نماینده پارس‌ آباد و بیله‌ سوار برخی سخنان خلاف عقل و منطق را نیز مطرح کرده که نباید بر پایه آن اقدامی را انجام داد". گفتنی است دشت مغان از چهار شهر گرمی،بیله سوار، جعفرآباد و پارس آباد تشکیل شده است که یک سوم دشت مغان در آذربایجان جنوبی و دو سوم آن در آذربایجان شمالی(جمهوری آذربایجان) قرار دارد. گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read