آخرین خبرها

مذاکرات بی نتیجه اتمی سه ماه دیگر تمدید می شود

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مذاکرات بی نتیجه اتمی سه ماه دیگر تمدید می شود

Gunaz.tv

گوناز تی وی:یک سال از دور تازه گفتگوهای اتمی بین ایران و غرب در 24 نوامبر سپری می شود و احتمال عدم نتیجه گیری از مذاکرات تا این تاریخ بسیار است و گفته می شود که مذاکرات می تواند تا 3 ماه دیگر تمدید گردد.

به گزارش گوناز تی وی،یک مقام ارشد ایرانی که نامش فاش نشده، گفته که ممکن است مهلت مذاکرات اتمی تا ماه مارس 2015 تمدید شود.

مقامات غربی و ایرانی گفته‌اند که دو طرف احتمالا در مدت رفع اختلافات در مورد لغو تحریم‌ها، بار دیگر بر سر یک توافق موقت اتمی توافق می‌کنند.

یک مقام غربی هم که نامش فاش نشده در این‌باره گفته است:"ممکن است که طرح کلی توافق نهایی تا 24 نوامبر به دست آید اما احتمالا خود توافق به‌دست نخواهد آمد."

گفت‌وگوهای ایران و کشورهای گروه 1+5، شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین، به همراه کاترین اشتون، رئیس پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر برنامه اتمی ایران هنوز به فرجام نرسیده است.

همه طرف‌ها در اظهارنظرهای عمومی خود از امیدواری به توافق تا سوم آذر سخن می‌گویند اما در اظهارنظرهای خصوصی اعلام می‌کنند که امید چندانی به نتیجه‌بخش بودن آخرین دور مذاکرات که روز 27  آبان در شهر وین اتریش برگزار می‌شود، ندارند.

مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 برای رسیدن به توافقی جامع انجام می‌شود که از یک سو ایران بتواند به برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ادامه دهد و از سوی دیگر کشورهای مذاکره‌کننده اطمینان یابند برنامه‌های ایران نظامی نخواهد بود.

در صورت به موفقیت رسیدن این مذاکرات، تحریم‌های اقتصادی علیه ایران میتواند متوقف و سپس به تدریج برطرف شود.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read