آخرین خبرها

امسال بیش از 300 مورد اسیدپاشی در ایران رخ داده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
امسال بیش از 300 مورد اسیدپاشی در ایران رخ داده است

Gunaz.tv

گوناز تی وی:فرمانده نیروی انتظامی و معاون اجتماعی ایران به ترتیب از 380 و 318 مورد اسیدپاشی در سال جاری در ایران خبر دادند.

به گزارش گوناز تی وی،سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،روز چهارشنبه 21 آبان در حاشیه همایش "پلیس و ارتقای سلامت اداری" در جمع خبرنگاران مطالبی درباره اسیدپاشی در ایران مطرح کرد.

همزمان معاون اجتماعی احمدی مقدم، سردار سعید منتظرالمهدی، در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری حضور یافت و در باره اسیدپاشی در ایران و جهان سخن گفت.

احمدی مقدم گفت که در مورد اسیدپاشی اصفهان به دلیل بازتاب رسانه‌ای آن مطرح شده، وگرنه در 6 ماهه امسال 380 مورد اسیدپاشی در ایران صورت گرفته است. این در حالی است که معاون اجتماعی نیروی انتظامی، سردار سعید منتظر المهدی، در همان روز چهارشنبه گفت که 318 مورد اسیدپاشی در سال جاری وجود داشته است.

جامعه‌شناسان، ناظران مسائل سیاسی و اجتماعی ایران، افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی وقوع موارد اسیدپاشی در اصفهان را در ارتباط با مبارزه با "بدحجابی" و "امر به معروف و نهی از منکر" می‌بینند.

در همین راستا تجمعات اعتراضی در شهرهایی چون اصفهان در این باره از سوی مردم برگزار گردید که معترضان خواستار محاکمه اسیدپاشان بوده اند که تاکنون حتی هویت اسیدپاشان در شهرهایی چون اصفهان نیز مشخص نشده است.

گفتنی است که عوامل برخی از اسیدپاشی ها مشکلات شخصی بوده است اما تعداد قابل توجهی از آنان نیز در پی افراطی گرایی شیعی و اجرای "امر به معروف و نهی از منکر" رخ داده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read