آخرین خبرها

وضعیت حقوق بشر در دوران روحانی بدتر شده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
وضعیت حقوق بشر در دوران روحانی بدتر شده است

Gunaz.tv

گوناز تی وی:دوران ریاست جمهوری حسن روحانی یکی از فاجعه بارترین دوران از لحاظ وضعیت حقوق بشر در دو دهه اخیر در ایران بوده است و در مقایسه با دوران احمدی نژاد وضعیت حقوق بشر در ایران بدتر نیز شده است.

به گزارش گوناز تی وی،شیرین عبادی، وکیل ایرانی و برنده جایزه صلح نوبل، می‌گوید که وضعیت حقوق بشر در ایران در زمان ریاست‌ جمهوری حسن روحانی "به همان بدی" زمان محمود احمدی‌نژاد است و در برخی موارد حتی بدتر شده‌ است.

عبادی در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه، 20 آبان، با خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام داد با ذکر این مطلب تأکید کرد که وعده‌هایی که حسن روحانی در زمینه بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران داده بود تحقق نیافته است.

به گفته این فعال ایرانی، تفاوت دو دولت این است که "محمود احمدی‌نژاد از محدود کردن شدید حقوق بشر حمایت می‌کرد اما حسن روحانی قول داده‌ است که محدودیت آزادی بیان را کاهش داده و تبعیض‌ها علیه زنان و اقلیت‌ها را حذف کند."

خانم عبادی در ادامه مصاحبه خود افزود:"اما روحانی به خاطر مقاومتی که تندروها در دولت نشان می‌دهند کار زیادی نمی‌تواند از پیش ببرد."

او افزود:"به همین دلیل است که بسیاری از روزنامه‌نگاران، بسیاری از فمینیست‌های سرشناس، بسیاری از دانشجویان و بسیاری از اعضای جامعه مدنی هم‌اینک در زندان محبوس‌ هستند."

شیرین عبادی در ادامه به افزایش اعدام‌ها در دوره حسن روحانی اشاره کرده و یادآور شد که تعداد متوسط آن سه اعدام در روز بوده‌ است.

به گفته خانم عبادی، در حالی که شماری از اعدام‌شدگان در زمره جنایتکاران بودند شماری نیز زندانی سیاسی و زندانی عقیدتی بوده‌اند.

لازم به ذکراست که درزمینه حقوق اقوام و ملل ساکن در ایران نیز دولت حسن روحانی همچنان هیچگونه گام خاصی برنداشته است و حتی برخورد با فعالین ملی نیز در دوره رحانی بدتر شده است.

گفتنی است که حسن روحانی با وعده های بسیاری مبنی بر بهتر کردن اوضاع حقوق بشر در ایران به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد اما دوره وی بار دیگر مسئله عدم اعتماد به مهره های رژیم جمهوری اسلامی ایران را به مرد یادآور شد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read