آخرین خبرها

یک نماینده مجلس: حضور زنان حتی محجبه در تبلیغات تلویزیون ایراد دارد!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
یک نماینده مجلس: حضور زنان حتی محجبه در تبلیغات تلویزیون ایراد دارد!

Gunaz.tv
 گونازتی وی:یک نماینده درمجلس ایران گفت، حضور زنان، حتی محجبه در تبلیغات تلویزیون ایراد شرعی دارد و دستگاه های نظارتی باید تذکرات لازم را به صداوسیما در خصوص عدم استفاده از زنان در تبلیغات بازرگانی بدهند.

به گزارش گونازتی وی،محمد باقری بناب عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد:"حتی اگر زنان به صورت محجبه هم در امر تبلیغات تلویزیونی حاضر شوند باز هم از نظر شرعی اشکال دارد و از طرفی حضور آنها با مردان در تبلیغات، خود نوعی اختلاط محسوب می شود که آن نیز حائز اشکال است".

وی ادامه داد:"نباید از افراد به عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده کرد،اما متأسفانه امروزه در هر محفلی که نیاز به تبلیغ است از خانم ها به عنوان ابزاری برای تبلیغ استفاده می شود که صداوسیما نیز از این امر مستثنا نیست".

این نماینده مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه خانم ها نباید مهجور و منزوی شوند، عنوان کرد:" با این حال نباید از زنان به عنوان ابزار تبلیغاتی، آن هم برای تبلیغات کالاهای غیرضروری استفاده کرد چرا که شأن و منزلت زن مسلمان این نیست".

وی تأکید کرد:" کمیسیون فرهنگی مجلس و دستگاه های نظارتی باید تذکرات لازم را به صداوسیما در خصوص عدم استفاده از زنان در تبلیغات بازرگانی بدهند".

وی گفت:" مسأله اصلی این است که آیا واقعا لازم است یک خانم به امر تبلیغات در صداوسیما بپردازد و اگر یک آقا یا پسر جوان به این امر بپردازد مشکلی ایجاد می شود".

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم ادامه داد:" این در حالی است که حتی اگر زنان به صورت محجبه هم در امر تبلیغات تلویزیونی حاضر شوند باز هم از نظر شرعی اشکال دارد و از طرفی حضور آنها با مردان در تبلیغات، خود نوعی اختلاط محسوب می شود که آن نیز حائز اشکال است".

وی همچنین از صداوسیمای ایران انتقاد کرد وگفت:"در ظاهر ممکن است مدیران سازمان صداوسیما افراد مذهبی باشند اما در خصوص کارشناسان حاضر در اتاق های فکر تبلیغاتی و پخش فیلم باید تجدید نظر شود".

باقری بناب ادامه داد:" ممکن است از طرفی مصرف گرایی برای رونق تولیدات داخلی خوب باشد اما باید توجه کرد این مصرف گرایی نسبت به چه نوع محصولاتی است چرا که تبلیغات برای مصرف کالاهای غیرضروری و مازاد نیز مذموم است".

وی در ادامه با تناقضات موجود در صداوسیمای ایران اشاره کرد و گفت:" در یک شبکه می بینید واعظی می آید و مردم به نسبت به اسراف نهی از منکر می کند اما پس از سخنان وی فیلم یا سریالی پخش می شود که در آن اسراف نمود بارز دارد لذا عملا گفتار و عمل مدیران سازمان صداوسیما با هم همخوانی ندارد".

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بیان کرد:" امیدواریم در دوره مدیریت جدید صدا و سیما  به دنبال منافع حزبی و جناحی باشد".

وی افزود:"متأسفانه در برخی بخش های صداوسیما مسأله تمایل های جناحی بیشتر نمود پیدا می کند که در دوره جدید باید تجدیدنظرهایی در این خصوص شود تا اقبال بیشتری از رسانه ملی نسبت به قوای سه گانه دیده شود".​

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read