آخرین خبرها

اعتراف نماینده مجلس:زنجان بیش از متوسط کشوری محروم است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اعتراف نماینده مجلس:زنجان بیش از متوسط کشوری محروم است

Gunaz.tv
 گونازتی وی:تبعیض ها علیه ملل غیرفارس،خصوصا ملت تورک آذربایجان در جغرافیای موسوم به ایران با اعمال سیاستهای رژیم فاشیست فارس به شکل وسیعی در حال افزایش است.ملت تورک آذربایجان جنوبی همراه با ملل غیر فارس دیگر در جغرافیای ایران نه تنها از حقوق اولیه خود، تحصیل به زبان مادری، محروم است بلکه ازمحرومیتهای دیگری از جمله رفاهی، ورزشی،اقتصادی و غیره رنج میبرد به گونه ای که زنجان آذربایجان بیش از متوسط جغرافیای موسوم به ایران محروم است.

به گزارش گونازتی وی، محمد اسماعیلی نماینده مردم زنجان و طارم وعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در دیدار با رییس مجلس این کشور که به زنجان سفر کرده گفت:"میزان محرومیت مردم زنجان بیش از میانگین کشوری است".

محمد اسماعیلی افزود:" با وجود اینکه عموم مردم این استان، ولایتمدارهستند و همواره حضور خود را در عرصه ها و صحنه های مختلف نشان داده اند، از محرومیت بیشتری نسبت به متوسط کشوری رنج می برند".

وی گفت:"میزان بیکاری در این استان بیش از سایر مناطق و درآمد کمتر از آنها است و همین موضوع بر افزایش محرومیت آنان دامن می زند".

اسماعیلی اظهار کرد:" امروز موضوع بیکاری جوانان، خانواده ها و نیروهای توانمند این استان را آزار می دهد".

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:" گسترش روز افزون محرومیت، با اصل عدالت نظام جمهوری اسلامی مغایرت دارد و همین موضوع منجر به نارضایتی مردم می شود".

محمد اسماعیلی افزود:"در صورتی که عدالت به درستی در کشور اجرا می شد، مردم انتظار زیادی نداشتند و محرومیت بسیار کمتر از وضعیت کنونی بود".

وی تصریح کرد:" باید به مناطق محروم بیش از پیش توجه شود تا به این طریق بتوان بخشی از نارضایتی مردم را برطرف کرد".

افزودنی است ملت آذربایجان جنوبی درمقابل سیاستهای شوونیسمی رژیم فارس ایران به دلیل نبود امکانات اولیه و فرصتهای شغلی در شهرها رنج  میبرند که این امر سبب کوچ آذربایجانی ها به شهرهای مرکزی از جمله تهران میگردد.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read