آخرین خبرها

آلمان رژیم اسلامی ایران را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کرد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 آلمان رژیم اسلامی ایران را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کرد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: هر روز که به 24 نوامبر نزدیک تر می شویم بر میزان حساسیت مقامات غربی نسبت به رسیدن به هرگونه توافق اتمی با ایران افزوده می شود. رژیم اسلامی ایران پیشنهادات گوناگون گروه 5 + 1 را به بهانه های مختلف رد می کند و این امر باعث افزایش نگرانی ها در رابطه با رسیدن به توافق اتمی تا ضرب الاجل تعیین شده گشته است. وزیر امور خارجه آلمان ایران را تهدید کرده که در صورت نرسیدن به یک توافق اتمی، باید تحریم های بیشتری بر علیه آن اعمال شود.

به گزارش گوناز تی وی، رژیم اسلامی ایران تاکنون هزینه های فراوانی را در راه رسیدن به سلاح های اتمی به مردم تحمیل کرده و زیان های چند صد میلیارد دلاری ناشی از تحریم ها را به جان خریده است. این رژیم اگرچه با افزایش تحریم ها مجبور به نشستن پای میز مذاکرات و تن دادن به خواست های کشورهای غربی گردید اما هنوز هم زیر بار توافق کامل اتمی نرفته است.

در این خصوص وزیر خارجه آلمان طی سخنرانی در اندونزی گفت در صورت دست نیافتن به توافق اتمی، رژیم ایران ممکن است با تحریم های بیشتر مواجه شود.

فرانک والتر اشتان مایر وزیر خارجه آلمان که در جاکارتا پایتخت اندونزی سخن می گفت، افزود: ما قادریم پیشنهادی به رژیم ایران ارائه کنیم که رد آن برای آنها بسیار سخت است اگر آنها خواستار حل مسئله باشند.

وی گفت: اگر ما نتوانیم در زمان باقی مانده به یک توافق اتمی برسیم انتخابات میان دوره ای آمریکا از راه خواهد رسید و بعد از آن بدون در دست داشتن یک توافق ممکن است نهادهای آمریکایی تصمیمات دیگری درباره تحریم های رژیم ایران اتخاذ کنند.

اشتان مایر افزود: اگر چنین اتفاقی بیافتد ممکن است تحریم های جدیدی علیه رژیم ایران اعمال شوند و در دو سال باقی مانده از ریاست جمهوری اوباما دیگر نمی توان مذاکرات را احیاء کرد و از سرگرفت.

از سوی دیگر گفته می شود در نشست یک روزه مسقط در ۲۰ آبان در باره زمان و مکان دور بعدی مذاکرات با گروه ۵+۱ گفت‌وگو و توافق می‌شود.

یک عضو تیم مذاکره‌کننده اتمی ایران روز ۱۲ آبان در واکنش به انتشار اخباری در مورد برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و ۵+۱ در تاریخ ۱۸ نوامبر در وین گفته است: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده ( ۹ و ۱۰ نوامبر) نشست سه جانبه بین محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، و کاترین اشتون در مسقط، عمان، برگزار می شود و قرار است روز سه شنبه، ۲۰ آبان ماه/۱۱ نوامبر، نیز مذاکرات ایران و ۵+۱ در مسقط برگزار شود.

این عضو گروه مذاکره‌کننده ایران که نامش فاش نشده، تاکید کرده است که هنوز درمورد زمان و مکان دور بعدی مذاکرات (پس از مسقط) توافقی نشده است.

پیشتر گفته شده بود دور پایانی مذاکرات اتمی ایران با گروه ۵+۱، از ۱۸ تا ۲۴ نوامبر (۲۷ آبان تا سوم آذر) در وین، پایتخت اتریش، برگزار می شود.

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، در بیانیه‌ای گفته بود طرف‌ها در ۱۸ نوامبر در وین گرد می‌آیند تا دور آخر مذاکرات از توافق موقت تمدید شده را برگزار کنند.

آمريکا، اسرائيل، کانادا، اتحاديه اروپا و برخی ديگر از کشورهای جهان، نگران‌اند که برنامه اتمی جمهوری اسلامی به ساخت سلاح‌های هسته‌ای توسط ايران منجر شود هرچند جمهوری اسلامی اين ادعا را قاطعانه تکذيب می‌کند و می‌گويد که برنامه اتمی‌اش کاملا صلح‌آميز است.

جان کری، وزير امور خارجه آمريکا هم تاکيد کرده که هدف از مذاکرات هسته‌ای با ايران، «بستن راه‌های دستيابی» جمهوری اسلامی به بمب اتمی است به‌طوری که اگر ايران بخواهد به سلاح هسته‌ای دست يابد، واشينگتن مهلتی يک‌ساله برای جلوگیری از آن داشته باشد.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read