آخرین خبرها

دولت به بازپرداخت وام 15 میلیونی به زلزله زدگان قره داغ اصرار دارد/زلزله زدگان ناتوان از بازپرداخت وام!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دولت به بازپرداخت وام 15 میلیونی به زلزله زدگان قره داغ اصرار دارد/زلزله زدگان ناتوان از بازپرداخت وام!

Gunaz.tv

گوناز تی وی: زلزله مرداد ماه سال 91 باعث بوجود آمدن خسارات فراوان مالی و جانی به زلزله زدگان قره داغ شد. پس از وقوع زلزله نیز دولت مرکزی اقدام مناسبی برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان انجام نداد. احمدی نژاد یک روز پس از زلزله به عربستان سفر کرد و معاونین وی نیز تنها به دادن وعده های عوام فریب اکتفا نمودند. اگر که کمک های مردمی آذربایجانی ها نبود، زلزله زدگان با مشکلاتی دوچندان مواجه می شدند. ماه ها پس از زلزله مذکور دولت به جای اعطای وام بلاعوض به زلزله زدگان، وام 15 میلیونی با بهره بالا به ایشان واگذار کرد که اکنون اهالی محروم منطقه از بازپرداخت وام عاجز مانده اند. بانک های عامل نیز اصرار فراوانی برای بازپرداخت وام ها دارند که این مساله باعث نگرانی اهالی شده است.

به گزارش گوناز تی وی، اگرچه بیش از دو سال از وقوع زلزله قره داغ می گذرد اما با این وجود هنوز هم زلزله زدگان قره داغ با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند. هنوز زیرساخت هایی همچون راه های ارتباطی، شبکه های انتقال آب، برق و گاز در این مناطق بازسازی نشده و در بسیاری از روستاهای دور افتاده نیز اهالی در کانکس ها به سر می برند. از سوی دیگر زمستان های سرد دو سال گذشته به علاوه خسارت های فراوانی که سرمازدگی بهار امسال مسبب آن بود نیز باعث گردیده تا کشاورزی منطقه دچار افول گردد.

بدین ترتیب اهالی منطقه از بازپرداخت وام های اعطایی از سوی دولت عاجز مانده اند و اصرار بانک های عامل به بازپرداخت وام ها نیز باعث نگرانی فراوان اهالی شده است.

در این رابطه نماینده دست نشانده اهر و هریس در مجلس ٬ از دولت درخواست کرد تا برای بازپرداخت وام 15 میلیون تومانی به مردم این شهرستان مهلتی دوباره دهد.

عباس فلاحی‌باباجان در گفت وگو با خبرنگاران با یادآوری زلزله اخیر در شهرستان‌های اهر و هریس و خسارت های بی شماری که در بر داشت٬ ادامه داد: متاسفانه این حادثه خسارت های زیادی را بر جای گذاشت و به همین سبب مردم را با مشکلات زیادی از جمله بی خانمانی همراه کرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی٬ درباره کمک دولت به زلزله‌زدگان اهر و هریس٬ گفت: دولت به حادثه‌دیدگان تسهیلات 15 میلیون تومانی اعطا کرده که با این اقدام تا حدودی توانسته مشکلات مردم این منطقه را رفع کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬‌ با اشاره به بارش برف سنگین در این استان٬ تصریح کرد: متاسفانه بارش سنگین برف خسارات قابل توجهی به درختان میوه باغداران این شهرستان وارد کرده است و همین امر به معضلات کشاورزان افزوده به گونه‌ای که باغداران و کشاورزان نتوانستند برداشت مناسبی از محصولات خود داشته و بازپرداخت وام خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اکنون برای جبران خسارت برف نیازمند حمایت مسئولان هستیم و انتظار داریم دولت چتر حمایتی خود را همچون زلزله اخیر در این شهرستان بر مردم این منطقه بگستراند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ٬ گفت: اکنون از دولت انتظار داریم که یا مبلغ 15 میلیون تومان را به مردم این شهرستان ببخشد یا با دادن مهلتی 5 ساله‌٬ فرصتی برای بازپرداخت این وام برای مردم این شهرستان فراهم کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که در تمام کشورها دولت وام های بلند مدتی که همچون وام های بلاعوض هستند به آسیب دیدگان حوادث طبیعی همچون زلزله پرداخت می کند تا این افراد بیش از پیش دچار نگرانی نشوند. اما سیاست های ضد آذربایجانی رژیم اسلامی ایران باعث شده تا دولت نه تنها این امکان را در اختیار زلزله زدگان قرار ندهد بلکه نسبت به بازپرداخت وام مذکور نیز اصرار داشته باشد.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read