آخرین خبرها

سازمان گزارشگران بدون مرز: رژیم اسلامی روزنامه ها را تهدید کرده تا درباره اسیدپاشی ها چیزی ننویسند!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
سازمان گزارشگران بدون مرز: رژیم اسلامی روزنامه ها را تهدید کرده تا درباره اسیدپاشی ها چیزی ننویسند!

Gunaz.tv

 گوناز تی وی: رژیم اسلامی ایران به بهانه های مختلف به افزایش رویکرد امنیتی و برخوردهای خشونت آمیز با شهروندان پرداخته تا بدین ترتیب کنترل خود بر جامعه را افزایش دهد. این رژیم که با اقدامات خود مردم را در آستانه انفجار قرار داده برای جلوگیری از هرگونه اعتراض خیابانی به تشدید اقدامات سرکوب گرایانه خود مبادرت ورزیده است. در ماه های اخیر امامان جمعه سراسر ایران طی اقداماتی هماهنگ همگی نسبت به وضعیت پوشش بانوان در جامعه اعتراض نموده و خواستار افزایش برخورد های خشن با زنان و دختران به اصطلاح بدحجاب شدند. مطابق این دستور آخوندها، در برخی از شهرها هتک حرمت زنان و برخورد فیزیکی با بانوان از سوی افرادی که خود را عاملان امر به معروف در جامعه عنوان می نمودند افزایش بی سابقه ای یافت. در شهر اصفهان نیز گروهای افراطی اقدام به اسید پاشی به روی دختران و زنان جوان نمودند و باعث ایجاد جوی وحشت آمیز در بسیاری از شهرهای بزرگ شدند.

به گزارش گوناز تی وی، این اقدامات با واکنش گسترده رسانه های مخالف رژیم و ارگان های حقوق بشری مواجه شد و از سرتاسر جهان پیام هایی در محکومیت این گونه اقدامات غیر انسانی صادر گردید. رژیم اسلامی ایران اما این اقدامات را به "دشمنان نظام" منتسب نمود و خود را از هرگونه اتهام وارده مبری دانست!

اما اخیرا سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرده به اطلاعاتی دست یافته است که بر پایه آن رژین روزنامه ها و رسانه های مجازی را تهدید نموده تا پیرامون اسید پاشی ها چیزی ننویسند. این امر به معنای سرپوش گذاشتن به این گونه اقدامات غیر انسانی می باشد.

سازمان گزارشگران بدون مرز، با انتشار گزارشی به اتهامات رژیم ایران علیه رسانه‌ها پرداخت و نوشت: «بنا بر اطلاعات گردآوری شده از سوی گزارشگران بدون مرز، تعدادی از روزنامه‌نگاران به ویژه در دو شهر تهران و اصفهان از سوی نهادهای امنیتی با احضار و یا با تماس تلفنی تهدید شده‌اند تا پرونده اسید پاشی را پیگیری نکنند و در این باره ننویسند».

این سازمان در گزارش خود به سخنان عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران اشاره کرد که روز شنبه سوم آبان گفته بود: «به برخی رسانه‌ها درباره ماجرای اسید‌پاشی‌های اصفهان تذکر داده شده و برخی هم احضار شده‌اند که در صورت لزوم با آنها نیز برخورد خواهد شد

در واکنش به این گونه اقدامات رژیم اسلامی ایران، دیروز سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای خواستار افزایش فشارهای جامعه بین المللی بر علیه ایران برای جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر شد.

رها بحرينی، مسئول امور ايران در سازمان عفو بين‌الملل، در اطلاعيه مطبوعاتی اين سازمان از اعضای سازمان ملل متحد خواسته است تا از فرصت جلسه شورای حقوق بشر اين سازمان استفاده کرده و جمهوری اسلامی را به «انجام اصلاحاتی قاطع» در جهت بهبود وضعيت حقوق بشر مجبور کنند.

پیشتر نیز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ ای، ضمن محکوم کردن اعدام ریحانه جباری گفت: تازه ‌ترین گزارش سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران می ‌گوید رژیم ایران همچنان به شکل گسترده ای به نقض حقوق مردم می ‌پردازد.

"اد رویس" در این بیانیه همچنین با اشاره به جنایت اسیدپاشی در ایران ابراز نگرانی کرد که قانونی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده دست نیروهای حکومتی را بیش از پیش برای حمله به زنان به‌خاطر نوع پوشش آنها باز می‌گذارد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه خود از دولت اوباما خواسته است تا مسئله نقض حقوق ‌بشر در ایران را در جریان مذاکرات هسته ای مد نظر داشته باشد.

گوناز تی وی

R.C

 

اخبار منتخب

Most Read