آخرین خبرها

معاون گمرک جمهوری آذربایجان:آماده بازگشایی گمرک اصلاندوزمغان ـ هورادیز هستیم

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
معاون گمرک جمهوری آذربایجان:آماده بازگشایی گمرک اصلاندوزمغان ـ هورادیز هستیم

Gunaz.tv
 گونازتی وی:معاون گمرک جمهوری آذربایجان گفت:"به منظور بازگشایی این گمرک و از سرگیری تردد اتباع دوکشور، جمهوری آذربایجان امکانات و زیرساخت‌های لازم را در این گمرک ایجاد کرده است".

به گزارش گونازتی وی،شاهین باقراف معاون گمرک جمهوری آذربایجان که در مراسم افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوارحضورداشت،در حاشیه این مراسم از آماده بازگشایی گمرک اصلاندوزمغان ـ هورادیز توسط آذربایجان شمالی خبر داد و با اشاره به نقش این گمرک در توسعه روابط فی مابین و رونق اقتصادی مناطق مرزی دو کشور ایران و آذربایجان، اظهار کرد:" ما منتظر اقدام متقابل و اساسی از سوی مسوولان گمرک ایران و تسریع در بازگشایی این گمرک هستیم".

باقراف، با ابراز خرسندی از احداث و تکمیل و افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوار گفت:" افتتاح این سالن به افزایش مناسبات و مراودات بین دو کشور و تسهیل در تردد مسافران آذری کمک زیادی خواهد کرد".

همچنین مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل در مراسم افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوارگفت:" با بهره برداری از سالن مسافری پایانه بیله سوار تردد سالانه یک میلیون مسافر از گمرک تسهیل خواهد شد".

عبدالحسین علی اکبری مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل در بازدید از سالن مسافری پایانه بیله سوار تصریح کرد:" این سالن در دو هزار و ۴۰۰ متر مربع احداث شده است".

وی با یادآوری آغاز به کار ساخت این سالن از سال ۸۹، اضافه کرد:" به دلیل اهمیت طرح، احداث سالن طی سال جاری تسریع شد و در نهایت به صورت کامل به بهره برداری رسیده است و می تواند مورد استفاده مسافران قرار گیرد".

علی اکبری با بیان اینکه روزانه سه هزار نفر از گمرک بیله سوار تردد می کنند، تاکید کرد:" افتتاح این سالن تردد سالانه بالغ بر یک میلیون مسافر در گمرک را تسهیل خواهد ساخت".

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اضافه کرد:" ۹۲ درصد از مسافران این گمرک اتباع آذری هستند که در ادامه با تسهیل در تردد رفت و آمد اتباع آذری بهبود کمی و کیفی خواهد داشت".

وی بخشی از تاثیرات این سالن را در کیفیت بخشی به روابط تجاری ایران و آذربایجان دانست و گفت:" با توجه به تردد سالانه ۵۰ هزار کامیون از این گمرک سالن مسافری تردد تجار را تسهیل می کند".

وی برنامه بعدی توسعه گمرک را ۲۴ ساعته کردن آن دانست و افزود:" حمل و نقل و پایانه ها تمام توان خود برای تحقق این طرح را به کار خواهد بست و حاضر به همکاری با گمرک در اجرای آن است".

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read