آخرین خبرها

یک معدن دیگر در ترکیه ریزش کرد/ 18 تن زیر وار ماندند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
یک معدن دیگر در ترکیه ریزش کرد/ 18 تن زیر وار ماندند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: حوادث ریزش معدن همچنان در ترکیه ادامه دارد. پس از ریزش معدن زغال سنگ سوما طی ماه های گذشته که به جان باختن بیش از 300 کارگر انجامید، این بار معدنی در "کارامان" به دلیل نشت آب از منابع زیرزمینی ریزش کرده که 18 کارگر معدن نیز در آن گرفتار مانده اند.

به گزارش گوناز تی وی، دیروز سه شنبه 6 آبان ماه، یکی از معدن های منطقه کارامان که به شدت آب گرفته بود ریزش کرده و 18 نفر نیز زیر آوار مانده اند. به گفته شاهدان ماجرا از 26 نفر کارگر معدن 8 نفر آنها در زمان وقوع حادثه در بیرون از معدن بودند ولی متاسفانه 18 نفر در زیر آوار معدن گرفتار مانده اند. مراد کوجا فرماندار منطقه کارامان گفته است که ظاهرا لوله انتقال آب در داخل معدن آسیب دیده است که نهایتا منجر به ریزش سقف معدن شده است. در این حال شاهین اویار بعنوان یکی از سرمایه داران این معدن با عرض تسلیت گفته است که به نظر می رسد به هیچ عنوان امکان ندارد که این افراد زنده باشند. شاهین اویار گفته است که برخی از کارگران معدن بیش از 2 ساعت برای بیرون آمدن از معدن باید راه پیمایی می کردند که همین امر موجب شده است تا تقریبا احتمال زنده بودن ایشان غیر ممکن به نظر برسد. اویار گفته است که بعد از حادثه معدن سوما تا مدت ها این معدن نیز در حال تعطیلی بود و طی 15 روز گذشته مجددا شروع به فعالیت کرده بود. در حال حاضر عملیات نجات در منطقه معدن شروع شده است و ادامه دارد همچنین برخی اخبار از آمدن نمایندگان ویژه وزرای انرژی و ترابری به منطقه خبر داده اند. حادثه ریزش معدن در ساعات پایانی شب گذشته اتفاق افتاده است که در پی آن لوله های آب رسانی آسیب جدی دیده اند و تعداد 18 نفر از کارگران نیز گرفتار آوار شده اند.

در عین حال رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دستور داده تا برای نجات کارگران محصور مانده در معدن تمامی امکانات بسیج شوند.

اردوغان دیروز با برقراری تماس تلفنی با تانر ییلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی، فاروق چلیک وزیر کار وامور اجتماعی و لطفی الوان وزیر راه، ترابری و ارتباطات ترکیه از تک تک آنها در رابطه با حادثه کسب اطلاعات کرد.

احمد داووداوغلو نخست وزیر ترکیه نیز ضمن برقراری تماس تلفنی با تانر ییلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی و مراد وی در پیام تبریک خود به مناسبت روز ۲۹ اکتبر عید جمهوریت با اشاره به حادثه معدن، ابراز تاسف عمیق نمود.

داووداوغلو اظهار امیدواری کرد که با بسیج کردن تمامی امکانات ملت و دولت، کارگران محصور مانده در معدن هر چه زودتر به آغوش خانواده هایشان بازگردند

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read