آخرین خبرها

آمریکا:حکومت ایران به نقض حقوق بشر ادامه می دهد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
آمریکا:حکومت ایران به نقض حقوق بشر ادامه می دهد

Gunaz.tv

گوناز تی وی:نه تنها جامعه ی جغرافیای موسوم به ایران بلکه جوامع بین المللی نیز با روی کار آمدن حسن روحانی،چشم به تغییر در روند رفتارهای ضد انسانی دولت ایران داشتند که تمامی این آرزوها بعد از گذشت بیش از یک سال به سراب بدل شده و دولت روحانی در زمینه نقض حقوق بشر،پیشتازتر از دولت قبلی عمل کرده است.

به گزارش گوناز تی وی،اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به تازه‌ترین گزارش سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، می‌گوید حکومت ایران در زمان ریاست‌جمهموری حسن روحانی، همچنان به شکل عمیقی به نقض حقوق شهروندان خود می‌پردازد.

این نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به حملات اخیر با اسید به زنان در اصفهان و یا اعدام ریحانه جباری که به گفته او "تنها گناهش دفاع از خود در برابر تجاوز بوده" اشاره کرده است.

آقای رویس در بیانیه‌ای که ششم آبان ماه در این مورد منتشر شده، می‌گوید پس از حملات به زنان، "واکنش دولت ایران به جمعیت معترضان، بازداشت وکیل مدافع ایرانی، نسرین ستوده، و تصویب قانونی بود که به جای جلوگیری از چنین حملات شنیعی، تحریک به انجام آن می‌کند."

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ابراز نگرانی کرده است که با قانونی که با مضمون "امر به معروف و نهی از منکر" تصویب شده دست نیروهای بسیجی بیش از پیش برای حمله به زنان ایران به خاطر نوع پوشش آنها باز می شود.

اد رویس در عین حال از دولت باراک اوباما خواسته است تا موارد نقض حقوق بشر در ایران را زمانی که مشغول مذاکرات اتمی با تهران است مد نظر داشته باشد. به گفته او "اگر نه غیر ممکن، سخت است که تصور کرد حکومت ایران یک حکومت صلح‌آمیز اتمی خواهد بود، وقتی چنین خشونت‌بار با شهروندان خودش رفتار می‌کند."

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به حقوق بشر در ایران گزارش تازه‌ای ارائه کرده که در آن از افزایش شمار اعدام‌ها در ایران و محاکمه برخی فعالان حقوق گروه‌های مذهبی و قومی به اتهام محاربه و مفسد فی الارض ابراز نگرانی شده است

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read