آخرین خبرها

ساخت مدرسه توسط ژاپن درشهرستان اهر؛ بی لیاقتی رژیم ایران

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ساخت مدرسه توسط ژاپن درشهرستان اهر؛ بی لیاقتی رژیم ایران

Gunaz.tv
 گونازتی وی:با گذشت دو سال از زلزله اهر که خسارات سنگینی برجای گذاشت، دولت وقت با دادن وعده های پوچ و توخالی از بازسازی ۲ ماهه مناطق زلزله زده خبر داد اما تا به امروز بسیاری از مناطق زلزله زده فاقد هرگونه امکانات بهداشتی، آموزشی و مسکن میباشند و بی لیاقتی رژیم ایران سبب گردید تا ژاپنی ها اقدام به ساخت مدرسه در مناطق زلزله زده کنند.

به گزارش گونازتی وی، "کوجی هانه دا "سفیر ژاپن درایران، روز گذشته در آیین بهره برداری از مدرسه ۹ کلاسه شهید دایلاری شهرستان اهر، گفت:"امیدواریم این مدرسه برای کودکان منطقه در تحصیل علم، مفید و موثر باشد".

وی افزود:" این مدرسه با مشارکت ژاپن و براساس استانداردهای ضدزلزله و معیارهای دقیق فنی احداث شده است".

وی گفت:" ملت ایران همچنان که در سونامی ژاپن به مردم ژاپن کمک کردند، وظیفه ما بود که در جبران خسارت های زلزله ایران نیز مشارکت کنیم".

"کوجی هانه دا "سفیر ژاپن درایران اظهار کرد:" سه سال پیش وقتی سونامی ژاپن اتفاق افتاد، ملت و دولت ایران بلافاصله به کمک مردم ژاپن شتافتند و با تهیه غذاهای ایرانی و سایر کمک ها مردم آسیب دیده را یاری کردند که از دولت و مردم ایران تشکر می کنیم".

گفتنی است درحادثه زمین‌ لرزه و سونامی توهوکو درسال ۲۰۱۱ که درشمال شرقی ژاپن رخ داده بود،مردم آذربایجان جنوبی، کمک های بشردوستانه اعم از غذایی، بهداشتی و پوشاکی خود را به مناطق زلزله و سونامی ژاپن فرستاده بودند.

سفیر ژاپن در ایران گفت:" وقتی زلزله در ایران اتفاق افتاد دولت ژاپن در راستای اقدام انساندوستانه به مردم مناطق زلزله زده کمک کرد و ابتدا قرار بود تعدادی کانکس اسکان موقت خریداری شود که بنا به صلاحدید مسوولان هلال احمر و آموزش و پرورش مقرر شد هزینه خرید این کانکس ها برای ساخت مدرسه مناطق زلزله زده صرف شود که امروز شاهد بهره برداری از این مدرسه هستیم".

افزودنی است در دو زمین لرزهٔ ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۱ به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر)، مناطقی از اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزند.شدت این زمین لرزه به حدی بود که در استان های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل و در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان احساس شد.

قربانیان این زمین لرزه براساس اعلام منابع رسمی ۲۵۲ نفر بود و در جریان این دو زمین لرزه همچنین بیش از پنج هزار نفر مجروح شدند.گفته می شود بیشترین تلفات انسانی این زمین لرزه از روستاهای باجه باج، گوردره و دبنو و همچنین شهر ورزقان بوده است.همچنین در محدوده این زمین لرزه ها ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد مسکونی دچار آسیب شد که از این تعداد ۵ هزار و ۳۲۹واحد به طور کامل تخریب شد که با گذشت دوسال از این حادثه بسیاری از اهالی در کانکس ها زندگی میکنند که با بی تفاوتی رژیم ایران دنبال است.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read