آخرین خبرها

تجمع اهالی روستاهای"اسکند" و"شید نو" مقابل استانداری زنجان به دليل بى آبی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
تجمع اهالی روستاهای"اسکند" و"شید نو" مقابل استانداری زنجان به دليل بى آبی

Gunaz.tv
 گونازتی وی:مردم استان زنجان که همواره با آلودگی های مختلف آب و هوایی و مشکلات محیط زیستی روبرو بوده اند، در برخی مناطق حتی از داشتن آب شرب و آب کشاورزی نیز محروم مانده اند.در این میان، اهالی روستاهای"اسکند" و"شید نو" که از بی آبی به تنگ آمده اند در مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

به گزارش گونازتی وی، ظهرامروز (شنبه) مردم روستای اسکند و شیدنو پس از مراجعه به اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان زنجان و ارجاع آنان به استانداری مقابل درب استانداری زنجان تجمع کردند.

تجمع کنندگان دراین تجمع اعتراضی، گفتند:" پیش از زمستان سال گذشته آب و فاضلاب روستایی اقدام به حفر چاهی در این روستاها کرده ولی بدون نصب پمپاژ و برق آن را به حال خود رها کرده است".

روستاییان افزودند:" نزدیک به یک سال است که مردم این دو منطقه از بی آبی رنج می برند و آب آشامیدنی و بهداشت ندارند".

مردم این دو روستا با بیان اینکه آبی که برای شرب مصرف می کنند از چاه های دور دست تامین شده و بسیار گل آلود و آلوده است، استفاده از این آب شرب را موجب گسترش بیماری در این روستاها خواندند.

روستاییان به وجود پیرزنان و پیرمردان و کودکانی که این آب وضعیت سلامت آنان را به خطر انداخته است، اشاره کردند و از ابتلای پسران به کچلی در این روستا به دلیل نبود آب بهداشتی کافی و مناسب برای شستشو و استحمام خبر دادند.

مردم معترض روستای اسکند و شیدنو به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کردند و از برگزاری ۲۰ مراسم پخت حلیم نذری در این دو روستا و نبود آب کافی برای ادای نذر خبر دادند.

گروهی از این مردم معترض که به نمایندگی از روستاییان به داخل استانداری رفته بودند خواستار پرکردن منبع آب موجود در روستاها شدند.

معاون مدیرکل بازرسی استانداری زنجان پس از شنیدن سخنان نمایندگان روستاییان خواستار حضور مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان زنجان شد که به دلیل عدم حضور وی در استان، معاونان آبفار در استانداری حاضر شدند.

سخن پایانی معاون آب و فاضلاب روستایی شهرستان زنجان لزوم طی مراحل قانونی واگذاری عملیات اجرایی نصب و راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب این روستاها در مناقصه ای به پیمانکار بود که مدت آن را حداقل یک ماه آینده برآورد کرد.

اما روستاییان حاضر در مقابل استانداری نسبت به این تصمیم اعتراض کردند و اوایل آذر را زمان یخبندان هوا خواندند و شرایط جوی را مانع از انجام هر نوع فعالیتی دانستند.

مشاجره میان روستاییان و مسوولان آب و فاضلاب شهرستان زنجان سرانجام زمان آغازعملیات اجرای نصب و راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب را به ۲۰ آبان امسال موکول کرد.

با وجود تمام اعتراض روستاییان به تاخیر در اجرای این برنامه، مسوولان آب و فاضلاب راهکار پرکردن منبع آب این دو روستا را زمان بر عنوان کردند و آن را راه حلی غیر قابل اتکا خواندند.

افزودنی است بیش از ۲۰۰ روستا در استان زنجان از نعمت آب شرب و قابل مصرف خانگی بی بهره هستند.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read